mads

Alla inlägg under november 2009

Av Madde - 18 november 2009 15:47

Nu är goda råd dyra,

klockan är snart fyra.

Sambon kommer snart hem,

ungefär kvart över fem.

Och jag som nästan inget gjort,

tänk vad tiden har gått fort.

Mörkt och grått hela dagen,

oj, nu kurrade det i magen.

Ska nog ta och tända lite ljus,

så det blir mysigt i vårat lilla hus.

Vet ju att det uppskattas så,

av ägaren nummer två. ;-)

När lågorna sedan är tända,

ska jag nog slåss med disken en vända.

Det är ju så tråkigt att göra,

men det är bara att tuta och köra.

Så det är lika bra att sätta fart,

då är det ju inom kort diskat och klart.

Men jag önskar er alla en mysig kväll i hemmets lugna vrå,

så syns vi igen om ett par timmar eller så!

 

Kram! Skrattande

Av Madde - 18 november 2009 09:40

Och så anser många människor att vi är det smartaste och bättre "djuret". Skulle inte tro det! Kolla in det här klippet bara så kanske ni förstår vad jag menar!



Nu sitter det garanterat många och tänker: Men så har jag aldrig uppfört mig. Handen på hjärtat nu alla! Har ni ALDRIG trängt er på för att förhoppningsvis komma lite före? Räcker ju att stå i en kö när en affär ska öppnas eller i bilköerna! Så... Då frågar jag: Är vi egentligen inte det dummaste djuret med tanke på att vi har en hjärna som vi kan tänka med och så beter vi oss på det här viset? Jag skäms! Egoismen vi har omkring oss idag är större än den någonsin har varit. Detta gäller ALLA åldrar! Borde vi inte kunna stå och vänta på våran rättmätiga tur i stället? Obestämd

Som vanligt blev det också utav det hela att...Den som gapar efter mycket, förlorar ofta hela stycket! Flört


Då har jag fått skällt lite idag med! Hehe! För övrigt så önskar jag alla VILDDJUR en trevlig onsdag så länge! Kram!Skrattande

Av Madde - 17 november 2009 22:36

Japp, efter middagen som min farmor bjöd oss på så satte vi upp skåpet över hennes spisfläkt. Jag klädde om den sidan som syns utåt också och hon blev så nöjd och glad så. Nu är det bara lite måleri kvar att göra. Jag har lovat henne att göra det innan jul så det kommer bli här i dagarna. Tror jag... Ska väl inte lova för mycket här. Hehe! Annars så har vi sett och håller på att titta på TV men jag tänkte passa på att önska er alla en riktigt God Natt innan jag stänger av datorn för gott denna dagen i alla fall. Men vi syns i morgon igen! Kram! ;-)

 prod_792_35164goodnight.gif good nite image by instants

Av Madde - 17 november 2009 18:40

Det har varit så himla mörkt idag och jag har i stort sett inte gjort ett enda dugg. Eller ja, jag har ju klätt om en skåpsdörr med kontaktpapper, ätit och hunnit kolla på två stycken filmer ute på nätet. Julfilmer. De är ju så mysiga och lite magiska sådär. De brukar ju alltid ha ett litet budskap med sig också som säkert många inklusive mig själv borde ta till sig utav. Undrar varför man alltid blir mer sentimental vid jul än vid andra högtider. Jag blir det i alla fall. Man blir liksom lite snällare än vad man brukar vara. Oskyldig Synd egentligen att det ska behövas en speciell högtid för det. Jajaja...Jag vet att det finns människor där ute som är snälla jämt också. Hehe!


Nä nu tror jag att jag ska gå ner i garaget en stund och såga upp en liten fyrkant i väggskåpets baksida. Fyrkantshålet är till för att en kontakt sitter i vägen på väggen så den får så att säga gömmas inuti skåpet bakom dörren. Men jag hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll så länge. Kramkram!Skrattande

Av Madde - 17 november 2009 09:52

Ja, det här med ord kan bli ganska lustigt om man riktigt tänker efter. Risgrynsgröt som jag gladeligen åt till frukost idag kallar jag och många med mig ibland för TOMTEGRÖT. Alltså lite makabert om man skulle tyda det ord för ord. Hehe! Hur många gånger har man inte sagt att man ska HOPPA in i duschen eller HOPPA över disken. Det hade varit något att se, det vill jag lova. Flört Något jag och sambon också har diskuterat emellanåt är ordet SKITGOTT. Två så motsatta ord i ett ord går väl knappast att hitta. Skit är ju negativt medan gott är positivt. Lite Yin och Yang kanske? Hihi! Eller när man sitter och äter och säger att "det här VAR jättegott" likadant som man kan säga när man får presenter " Tack så HEMSKT mycket den VAR jättefin"! Var? Bara en liten stund då eller? Ordet hemskt är ju också egentligen ett negativt ord men används i en sådan mening för att tala om hur mycket tacksam man är. Var kommer t ex, ordet SMÖRGÅS ifrån? SMÖR GÅS... Inte sjutton sitter jag och äter en stor smörad gås till frukost inte! Så här är förklaringen på Wikipedia: "Ordets etymologi kan spåras tillbaka till då man i stugorna kärnade sitt eget smör. Vid kärnandet steg små smörklumpar upp till mjölkytan och drev omkring likt gäss. En sådan smörklump passade utmärkt att lägga på en skiva bröd".

Japp! Då var den gåtan löst! Hihi! Nej, men allvarligt talat det här med ord kan ju faktiskt bli väldigt tokigt om man lyssnar riktigt, riktigt väl på vad det är som egentligen sägs. Själv ska jag nu tyvärr gå ut och röka en cigarett. Innebär detta att jag då ska röka cigaretten så den får en gyllenbrun fin färg utanpå? Njae...Snarare göra mina lungor i en betydligt mörkare färg. Fast jag har å andra sidan SKÄRPT "fniss" till mig och minskat från ett paket om dagen till ca två paket i veckan. Tycker jag är bra för att vara mig. Så småningom hoppas jag att jag kommer vara RÖKFRI. Jag kommer inte gå omkring och ryka alltså! Hahaha! Vad rolig jag har varit nu så här på förmiddagen...Skrattande


Men jag önskar er alla en underbar tisdag så länge! Kram! Flört

Av Madde - 16 november 2009 22:25

Tänkte passa på att önska er alla goa och glada bloggare en riktigt God Natt innan jag somnar här.

Så syns vi i morgon igen och förhoppningsvis så är vi alla på ett strålande glatt humör! Skrattande

 Text62.gif Good Night image by niffynoodles

Av Madde - 16 november 2009 13:32

Medan tvättmaskinen går för fullt så passar jag på att ta mig en liten paus. Flört Då passar det ju utmärkt att skriva lite mer här. Jag har tänkt på en sak. Det här med märkeskläder/prylar... Läste på en annans blogg att hon köpte bara dyra märkeskläder för att det är bättre kvalitet i dem och att de då håller längre. Hon är också en sådan person att allt måste vara det allra senaste. Då undrar jag lite smått... Varför måste de då hålla längre? Hon lär ju inte låta sig ertappas med kläder som var på modet för ett halvår sedan om ens en månad sedan i alla fall? Eller ålar hon sig fram liggandes på gatorna tro, så de måste hålla mot slitage? Hon hade också skrivit att vissa kläder hon köpt har hon inte ens använt. De hänger i garderoben med prislappen kvar. Jag kan inte låta bli då att undra om vissa har för mycket pengar eller om de bara är allmänt dumma i huvudet. Gör den där lilla krokodilen på tröjan att den blir värd så mycket mer? Är "den" väskan så mycket bättre och snyggare bara för att den kommer från Yves Saint Laurent? Njae! Man har väl samma bröte i väskan vad det än är för väska! Eller? Jag undrar jag? Vet med mig själv att även om jag hade haft råd att köpa precis vad jag ville så skulle jag först och främst välja det JAG tycker är snyggt. Inte något som alla andra har bara för att det är på modet. Undrar också hur många det är som köper alla dessa märkeskläder/prylar bara för att passa in? Kan nästan lova att det finns några som egentligen skulle vilja köpa annat men det går ju inte enligt deras "vänner". Lika barn leka bäst heter ju. Frågan är bara om de har så kul? De blir ju liksom intvingade i någon slags värld utanför världen. De kan ju inte heller umgås med sådana som har betydligt mindre pengar än de själva heller. För den kan ju inte hänga med på t ex en spontan resa sådär helt plötsligt bara över en helg. Nä, för den måste ju spara och det har de inte tid att vänta på. Då kan jag inte låta bli att undra igen. Vad sjutton bygger de upp vänskapen på? Pengarna? Inkomsten? Rika föräldrar? Man har ju också hört exempel på sådana som varit i "inneklicken" men som snabbt som bara den blir utstötta när pengarna har sinat.

Usch! Sådana "vänner" skulle inte jag vilja ha! Någonsin! Nej, riktig vänskap byggs upp på t ex, gemensamma intressen, tillit, att man har kul ihop mm. mm. Absolut inte hur mycket pengar man har eller vad man har på sig. Kan inte låta bli att skratta när jag läser vissa bloggar. Hur orkar de hålla sig ajour hela tiden på vad som är inne och inte? Är det så viktigt? Tydligen då det finns gott om dem. Jag köper också kläder som är snygga! Snygga enligt mig! Jag ska trivas i det och jag ska själv tycka att jag ser bra ut i det. Har heller aldrig fått ett enda klagomål på mina kläder heller? Någonsin! Jag skiter fullständigt i "om det inte är dyrt nog så är det inte fint nog"! Jag föddes faktiskt med en egen vilja! Hehe!! Har jag varit elak nu tro? Mot alla dessa modefanatiker! Hehe! Jaja, jag ville bara lätta på trycket lite! En kan ju inte låta bli att undra? Ha det så gott så länge! Hejhej! Skrattande

Av Madde - 16 november 2009 09:23

Frukosten är avklarad och mätt och belåten är jag. Så vad ska jag då ta och hitta på här idag? Har en hylla som vi köpte här i helgen som ska målas om. Nu är den starkt illgrön och det passar inte in här så en annan färg får det bli. Några maskiner med tvätt får det nog också bli. Det bästa med det är ju att det nästan sköter sig självt. Man behöver ju bara slänga i och sedan hänga upp. Min smyckeverkstad får nog få sig ett besök idag också. Som sagt jag är inte direkt arbetslös. Det finns massor att hitta på. Flört Frågan är bara i vilken ände man ska börja. Vilket fall som helst så blir det absolut inget gjort av att sitta här skriva. Så jag önskar er alla en trevlig måndag så länge och så kommer jag tillbaka lite senare. Kram! Skrattande

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards