mads

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Madde - 22 november 2009 22:54

  

Det är så här jag vill att vårat träd i trädgården ska se ut!Flört Dream on...Hehe!

Kram på er alla och så syns vi i morgon igen!Skrattande

Av Madde - 22 november 2009 15:46

Den här låten fastnade jag för med en gång då jag såg den underbart ljuvliga tecknade filmen Anastasia. (Disneys). Jag hittade den här på youtube med läckra bilder och texten till. Lyssna och bara njut! Glad


Av Madde - 22 november 2009 12:32

Så då verkar det fungera igen efter att jag loggade ut och in igen. Teknikens under! Hehe!


Fler loppisfynd först.


En jättefin mysig glaslykta.

  


En stor smidesljusstake för sex stycken värmeljus. Vi tyckte den var häftig och vi älskar att ha massor av ljus tända här hemma.

  


Sambon hittade tre stycken söta små minijulkorgar som han ska ta med till sitt arbete.

  


Nu följer bilder på fynden vi gjorde igår på Liseberg. Det fanns hur mycket fint som helst där men då gällde det också att ha rätt plånbok. Då vi har en "lagom" plånbok så blev det de här fynden.


En söt liten trött tomtenisse som sussar så gott i en gosig vante.

  


En bild som talar för sig själv! Hehe!

  


En tjusig ren hittade vi också.

  


Julgodis är ju nästan ett måste också.


Sambons favorit som han köper varje år är knäckäpple och min favorit är brända mandlar.

  


En annan favorit som sambon har är marsipan så jag hittade det här marsipanbrödet på en  liten julmarknad vi var på. Hoppas att han låter sig väl smakas och äter det med andakt för dyrt var det. Hihi!

  

Ser att jag kom med på ett hörne också. Jaja, det får väl gå då. Flört


Så som ni kan se på bilderna så blev det inte handlat så mycket på Liseberg men jag tycker deras priser är i häftigaste laget. Julprydnader att hänga i granen för 80 kr! Skulle inte tro det! Visst de var jättefina men jag tycker det var alldeles för dyrt för något som man bara har uppe några dagar om året. Jättefina ljuslyktor i glas som var handmålade med fina vintermotiv. Jag gick faktiskt och funderade länge om jag skulle köpa mig en sådan dyring. 249 kr tror jag att det var för den minsta men jag bestämde mig för att låta bli. Kan ju faktiskt göra lyktor själv som lite julpyssel här hemma i stället. Flört Våran helt underbara kväll på Liseberg avslutades av att sambon lade en femma på ett chockladhjul på mitt lyckotal nummer tre och se... Vi vann två chokladkakor! Perfekt avslut med andra ord.Skrattande Och alla dessa vackert upplysta träd. Det är som en en enda stor vintersaga att bara gå och titta på träden, husen, buskarna, ja allt det vackra. Uppehåll och plusgrader var det också så man kunde gå där utan att frysa. Avsaknaden av snö fick man lite bot mot då de har ett ställe där de har sprutat ut konstsnö över träd och buskar. Så det fanns det med. Hihi!


Vi hann ju också med ett besök hos våra som alltid lika glada och goa vänner innan vårat Lisebergsbesök.

Där bjöds det som vanligt på urläckra smörgåsar. Så vi var så mätta och belåtna så vi klarade oss resten av kvällen. Vi får fixa till något riktigt ordentligt som tack för alla dessa goda mackor vi fått så småningom.

Många skratt blev det ju som vanligt också. Längtar redan tills nästa gång vi ska ses.


Idag är jag däremot seg så jag har bestämt mig för att inte göra något alls idag. Om jag kan låta bli vill säga. Hehe!

Kan tänka mig att se några mysiga filmer. Men som vanligt önskar jag er alla en underbar söndag så länge! Kramelikram!Skrattande




Av Madde - 22 november 2009 12:02

Här kommer då lite bilder på vissa saker vi handlade i går.

Först så kommer loppisfynden.


Fina julkuddar som faktiskt redan har fått sin plats i ena soffan.


Ett fint rådjur som farmor ska få i julkapp och de två söta rosetterna fick jag på köpet då hon tyckte att jag har handlat så mycket av henne tidigare. Skrattande

  

  


En tvålpumpstomte som är lite sliten vid pumpen men hans charm gjorde att jag ändå inte kunde låta den gå mig förbi. Hihi!

  


Två fina glashängen (svanar) till min smyckestillverkning.

  


Ett sött änglapar att hänga på väggen.

  


En söt liten släde.

  


Nu vet jag inte vad som hänt med infoga bild funktionen men det fungerar inte alls längre.

Så det kommer fler bilder här om en stund. Hoppas jag i alla fall. Det kanske bara går att lägga in ett visst antal bilder/inlägg? Skrattande




















   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards