mads

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Madde - 3 november 2009 22:27

Men nu är det ju inte så. Trolla kan jag inte heller. Fast det hade varit väldigt käckt att kunna det ibland. Speciellt nu. Ser inte alls fram mot bedövningssprutor då jag har en sprutfobi av inte denna värld. Vet att det bara gör ont i början men jag får stors skälvan bara jag ser en spruta. Egentligen lustigt då jag kunde tattuera mig utan problem men det kan ju bero på att tattueringsapparaten ser inte ut som en spruta. Den nålen ska heller inte in så långt. Ja, jag vet inte varför jag är så rädd för just sprutor. Gillar det helt enkelt inte! Så nej! Jag önskar verkligen att onsdagen redan var över och förbi. Jaja, det kommer säkert gå bra när jag väl är där men det är väntan innan som är så obehaglig. Så jag kommer snart gå och lägga mig tror jag. Ingen idé att sitta uppe och oroa sig i onödan. Så jag önskar er en riktigt God Natt och så syns vi i morgon igen! Hoppas jag! ;-) Kramis!

Av Madde - 3 november 2009 10:30

Kommer ni i håg visan man sjöng när man var liten och mjölktänderna höll på att lossna? "Min tand är lös, min tand är lös och snart är jag en gammal tös! Mmm...Kan ju säga att den har fått en helt annan betydelse för mig i dag. Då när man var liten och ville bli stor, var det ju kul...men INTE idag! Har nämligen en tand som de trodde att genom en operation förra vintern skulle få den att bli bättre. Men fick en ny dom i dag. Tanden måste dras ut! Det har blivit en infektion nere i rötterna och tanden har släppt från ena sidan av käkbenet. Snyfft! Det var inte alls kul att få höra. Hur kul är det att se ut som 100-åring när man ler med en glugg? Det kommer nämligen synas då det är första kindtanden på höger sida som ska dras. Redan i morgon ska den bort. Så i dag kommer jag tycka synd om mig själv precis HELA dagen. Hoppas bara att det går att fixa till något annat där sen så småningom utan att man blir bankrutt på köpet. Stifttand var i alla fall uteslutet då det inte finns någat att fästa skruven i. Sedan så vete sjutton om jag heller skulle vilja lägga ca 20 000 på en tand. Jaja, vi får väl se vad tandläkaren säger i morgon. Usch, fy och blä! Jag ser inte alls fram emot morgondagen. Jag hade föredragit att börja min tisdag på ett helt annat sätt. Men men... Hoppas i alla fall att ni andra har en betydligt bättre dag än jag. Kram Madde :-(

Av Madde - 3 november 2009 06:58

Eller rättare sagt tandhygienisten. Spelar egentligen inte så stor roll då det är lika illa båda delarna. Om ca 1 timma kommer jag ligga där och plågas. Först så kommer hon använda sin huggkrok som jag kallar den, för att se hur djupa mina tandfickor är, sedan kommer hon att skrapa långt ner efter tandsten. Eller början till tandsten då jag gått där ett tag nu. Vet att det både kommer att göra ont och isa som sjutton! Det stället är nog den enda plats jag har betalat dyrt för, varje gång...för att plågas...! Nej, jag ser inte alls fram mot detta i dag. Usch! Förhoppningsvis så överlever jag och kommer tillbaka senare i dag. ;-) Men jag önskar er andra en betydligt bättre start på eran tisdag. Flört Kram Madde

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards