mads

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

En liten spontan dikt sådär! ;-)

Av Madde - 18 november 2009 15:47

Nu är goda råd dyra,

klockan är snart fyra.

Sambon kommer snart hem,

ungefär kvart över fem.

Och jag som nästan inget gjort,

tänk vad tiden har gått fort.

Mörkt och grått hela dagen,

oj, nu kurrade det i magen.

Ska nog ta och tända lite ljus,

så det blir mysigt i vårat lilla hus.

Vet ju att det uppskattas så,

av ägaren nummer två. ;-)

När lågorna sedan är tända,

ska jag nog slåss med disken en vända.

Det är ju så tråkigt att göra,

men det är bara att tuta och köra.

Så det är lika bra att sätta fart,

då är det ju inom kort diskat och klart.

Men jag önskar er alla en mysig kväll i hemmets lugna vrå,

så syns vi igen om ett par timmar eller så!

 

Kram! Skrattande

 
 
Yvonne

Yvonne

18 november 2009 17:03

Hihi. Gullig dikt! Jag och syrran brukar helt plötsligt börja med såna där diktningar.
Efter en stund ber dom flesta om att vi ska gå och lägga oss.
Det brukar nämligen spåra ur och bli knasigare och knasigare och desto roligare tycker vi att vi är! =D

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

18 november 2009 17:37

Tackar! Jag tycker det är kul att skriva dikter emellanåt och det är också jag som brukar skriva de flesta julklappsrimmen också. Hehe! Ja, förutom mina egna då!

Kram! ;-)

 
margus

margus

18 november 2009 22:27

Trevlig vardagsdikt. Inte dum alls. Känns spontan. Hoppas den var lika lätt att få till som det känns när man läser den.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

18 november 2009 22:34

Tack Margus! Jag har alltid haft lätt för att få till dikter. Kanske därför som jag tycker att det är så kul!

Önskar dig en riktigt God Natt!

Kram! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

18 november 2009 22:52

Du frågade om receptet på långpannebrödet förresten...
Jag vet inte. Jag tar alltid vad jag har hemma, när jag bakar... Lite av det och lite av det.
Det sitter liksom inne i huvudet.
Men jag hade havregrynsgröt, gjord på havremjölk, kruskakli, rågmjöl och vetemjöl i.
Olja, salt och honung. Och jäst givetvis.
Ska försöka skriva upp nästa gång jag gör brödet! =)

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

18 november 2009 23:01

Hihi! Ja, det hade nog underlättat för en annan som bakar ungefär 3 gånger om året. Jag räknar inte sockerkakor och annat gottigottgott dit. Det är ju bara att slänga ihop. ;-) Bröd och bullar är det ju lite mer arbete bakom.

Jag skulle bli väldigt tacksam i så fall men jag vill ju inte vara till besvär heller. ;-)

Vilket fall så önskar jag dig/er en riktigt God Natt!

Kram! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards