mads

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Madde - 11 november 2009 23:25

Jag tycker det är så kul att titta på uttagningar av diverse slag speciellt i början. I dag var det So You Think You Can Dance? Många superduktiga dansare var det men det jag tycker är roligast att se, är de som tycker att de kan dansa men har inte en enda taktkänsla eller danskunskaper så långt ögat kan se. Det är väl styggt av mig kanske att sitta hemma och skratta åt dessa människor men å andra sidan så har de ju valt helt själva med att ställa upp i TV, så jag är nog inte så stygg ändå. Hehe! Jag är nämligen sådan att jag kollar oftast bara på uttagningarna från alla de olika programmen. Ta bara Idol. Det är ju skitkul med alla dessa som är helt övertygade om att de kan sjunga för det "har mamma sagt", eller att de tror att det räcker med att se bra ut. Att juryn som består av duktiga och kunniga personer beskylls utav dessa patetiska människor att de inte vet vad en talang är. Ja, bortförklaringarna har varit många och både jag och sambon skrattar lika gott varje gång. När uttagningarna väl är gjorda brukar vi tappa intresset så då ser vi inte på programmen. Ja, det är nog sant ändå. Att den sanna glädjen är skadeglädjen! I alla fall ibland! Flört


Nu är det snart dags för kudden men jag önskar er alla en riktigt God Natt och så syns vi i morgon igen! Kram på er! Skrattande


Av Madde - 11 november 2009 18:47

Vi är nyligen hemkomna från en tur till Trollhättan. Hittade nämligen en annons idag om en väldigt billig kap/gersåg. Så det var bara att be sambon ringa och säga att den ska vi ha! När vi kom dit så visade det sig att det fanns två stycken och det var samma pris även på den andra. Vi kollade att de fungerade sedan slog vi till. Så nu kanske ni förstår min vitsiga rubrik om att idag har vi gjort riktiga kap! Hahaha!! Är jag inte rolig så säg? Flört De kommer passa bra då vi ska börja kapa till brädor för att göra fönsterluckor så småningom. Underbart att slippa såga för hand eller med en mindre sticksåg som ger kramp i handen efter en stund. Ja, ibland har man allt tur. För övrigt så är det snart dags för middag. Idag blir det A-s köttfärsröra och mos. Köttfärsröran har han faktiskt hittat på receptet själv till. Det är två pkt ca halvkilot köttfärs då givetvis ;-) kryddat med tre påsar tacomix kryddblandning, två burkar paprika chili creme fraiche och ca två och en halv deciliter grädde. Den är faktiskt riktigt supergod och går väldigt snabbt och enkelt att tillaga. Stek köttfärsen först med kryddmixen tills den är färdig sedan häller du på det andra och bara rör om. Låt det puttra några minuter. Klart! :-) Vill man inte ha den så kryddstark så är det bara att hälla på mer onyttig grädde tills man är nöjd med smaken. Vi är fyra personer och det brukar alltid bli över så man kan ha till lunch några dagar också. Variera med pasta, potatis, eller nudlar. Tillbehör kan vara majs, japansk soja som just nu är favoriten för tillfället och det smakar som olika maträtter. Helt suverent! Men som vanligt så önskar jag er en trevlig onsdagskväll så länge! Kram på er! Skrattande

Av Madde - 11 november 2009 09:15

Då har man nyss varit ute och utfodrat de lite större för första gången här idag. Här hos oss får nämligen även de lite större fåglarna mat. Kajor, skator och kråkor. De två sistnämnda vet jag att många brukar jaga bort från sina trädgårdar men vi har konstaterat att så länge skatorna och kråkorna får mat så är de snälla mot de mindre fåglarna. De är också utomordentliga vakter vid kattbesök och rovfågelbesök. Då gaddar de faktiskt ihop sig och jagar bort sådana oönskade gäster. Vi vill ju inte att de små fåglarna ska bli mat åt andra djur här på tomten. Det är också väldigt kul att titta på skatorna. De träter sins emellan och muttrar med ett helt underbart ljud. När de var bebisar så är de som barn i allmänhet. Nyfikna på allt. Det ska pillas och dras i olika föremål. Hade nämligen en liten, liten grön anka vid ena dammen. Vet inte hur många gånger jag fick leta efter den då de hade burit i väg med den och nu så hittar jag den inte alls. Åh...Nu kom Hacke på besök också. Vi har nämligen ett hackspettspar som kommer och äter vid vårat köksfönster och på våren får vi alltid se deras bebis eller bebisar, brukar bara vara en till två om året. Vi har satt fast en vanlig plastask där vi häller i olika godsaker. Allt från ost, havregryn, jordnötter till bröd och ibland digestivekex vilket är Talgoxarnas och Blåmesarnas favoritgodis. När det är tomt där ute så brukar de knacka på rutan för påfyllning trots att det finns ytterligare tre fröautomater i trädgården för övrigt. Ja, de är för härliga. Det är klart att de föredrar det godaste vid ett smörgåsbord, det gör ju även vi. Flört


Nu är det dags för utfodring av mig själv också för nu börjar min mage att skrika men jag önskar er en trevlig onsdag så länge! Kram! ;-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards