mads

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Madde - 8 november 2009 21:58

För att försöka vara lite extra rolig så....




tänkte jag att detta kanske är ett lite mer roligt sätt att önska er alla en riktigt God Natt på!Flört

Vi ses i morgon igen! Kram på er alla!Skrattande



Av Madde - 8 november 2009 19:29

Nu efter maten passar det alldeles utmärkt med lite efterrätt. Vad passar inte då bättre än en riktigt god chockladbit. Tungan ute


Den här chokladen är en av mina favoriter. De är så ljuvligt goda!Skrattande

  


Det finns nämligen en JÄTTESTOR godisbutik i Nordby med en väldans massa olika godissorter. I vanliga fall så brukar vi köpa godis i lösvikt där men vi kom på, att finns det något man kanske ska undvika nu i olika influensatider så är det nog dessa hav av friliggande godis. Brukar inte ha bacillskräck men man får kanske börja tänka sig lite för nu innan man gör vissa saker. Har ju inte heller tänkt att vaccinera mig så... Dagens skörd fick bestå utav godis i välslutna förpackningar i stället.


Nä, nu ska jag återgå till min goda choklad! Tungan ute 

Av Madde - 8 november 2009 17:54

Vi har faktiskt nästan nyss kommit hem. Det blev inte Torp utan det blev en långtur upp till Svinesund och deras Nordby köpcentrum. Riktigt mysigt har vi haft det hela dagen. Givetvis så blev det ju handlat en massa onödigheter också men det är ju så himla kul. Jag tog lite bilder på vissa utav sakerna.


Samlar nämligen på älvor och de har en supermysig butik där med massor av sötnosar bland annat.

I dag blev det dessa två som fick följa med mig hem.Flört

  

Jag älskar deras utseenden! För att ni ska förstå hur fina de verkligen är så kommer här närbilder på ansiktena också.

    

Visst är de vackra?


Det blev också ett körsbärsträd med belysning som jag nu ställt vid just älvornas plats. Hur mysigt som helst!

Första bilden är med blixt.

  

Utan blixt, för att ni ska få se hur fint sken det blir.

  


Lite smides saker blev det också.

En häftig skål.

  


Och två stycken smidesljusstakar att hänga i fönstren.

  


Så det var som jag skrev i går, jag har det mesta och lite till men jag vill ändå ha mer. Men tacksam det är jag! Det kan jag lova er! Flört


Den här dagen har varit helt underbar och ett perfekt avslut på en underbar helg! Hoppas att eran söndag har varit minst lika bra som min. Nu är det snart dags för middag. Det blir kassler i ugn med ananasskivor och ost på, dessa serveras med potatismos. Det ska bli riktigt, riktigt gott! Men jag önskar er som vanligt en fortsatt trevlig söndagskväll så länge! Kram! Skrattande


Av Madde - 8 november 2009 09:15

Farsdag ja. Tyvärr har jag en skitstövel till pappa. Kallar honom inte ens pappa längre utan brukar tala om honom med hans namn. Ibland säger jag att han bara är pappa på pappret och ingenting annat. Nej, en pappa såg jag i min underbart goe farfar som tyvärr gick bort alldeles för tidigt i cancer här för ett antal år sedan. Så det blir han som får min uppmärksamhet i dag. Åker upp och sätter någon fin blomma och tänder ett ljus på hans grav i stället. Rätt ska det vara! Flört


Annars så blir det nog ett besök på vårat köpcentrum Torp i dag. Tänkte se om vi kan hitta någon utomhusbelysning som vi kan ha på baksidan. Det är så himla mörkt där så man knappt ser när man ska går nerför trappan. Det håller inte! Olyckor händer ju så lätt. Sedan så kommer det ju bli så mycket mysigare också. Flört Detta är vad jag vet om dagen än så länge men jag önskar er alla en underbar söndagmorgon/förmiddag! Allting är relativt! Hehe!  Kram Madde Skrattande

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards