mads

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Madde - 1 november 2009 21:38

Ja, i dag har jag haft en riktig fantasydag! Efter Älvornas kung så blev det filmen Mermaids. En väldigt vacker filmad film. Mycket fina undervattensbilder. Lite småromantisk och lite spännande. The Snow Queen var också underbar att se. När ca två timmar och fyrtiofem minuter känns som en vanlig film på en och trettio, då är den enligt mig en suveren film. Den var också väldigt vackert filmad. Däremot så blev det en aning kontrast då Mermaids var sol och värme, så var ju The Snow Queen tvärtom. "Gerda (Chelsea Hobbs, Pasadena) bor tillsammans med hennes bittra far, Wolfgang (Robert Wisden, Harvey) i det avlägset belägna och praktiskt taget tomma hotell som de driver tillsammans. Ingen av dem talar om den hemska natt några år tidigare då en våldsam vinterstorm tog livet av den unga flickans mor. Isolerad finner Gerda tröst i sin växande attraktion till Kai (Jeremy Guilbaut, Edgemont), hotellets unga och snygge piccolo, som även han funnit en plats i sitt hjärta för Gerda. En oväntad gäst anländer till hotellet. Hon kommer insvepande iklädd vit päls och diamanter, vaktad av vargar med ett mål i sikte, Gerdas älskade Kai. Mitt i natten försvinner hon lika spårlöst som hon kommit dit, även Kai är försvunnen. Allt som finns är ett meddelande han har lämnat kvar till Gerda bestående av endast två ord: Hjälp mig! Gerda bygger upp sitt mod under våren och bestämmer sig för att ta reda på vad som hänt Kai och den mystiska kvinnan som hon döpt till Snow Queen (Emmy och Golden Globe-nominerade Bridget Fonda). Fylld av spänning och äventyr är denna magiska filmatisering av Hans Christian Andersens klassiska berättelse. Vi får följa en ung flicka in i en fantastisk och okänd värld fylld av legender och vidskeplighet där kärleken visar sig vara det största mysteriet av allt".



Så har ni inte sett dem så kan jag rekommendera dem. The Snow Queen är ju förstås ett strå vassare!Skrattande


Vad det blir resten av kvällen som är kvar vet jag inte riktigt men jag passar på att önska er alla en riktigt Goder Natter!


Kram Madde Flört


Av Madde - 1 november 2009 15:34

Har precis sett en fantasyfilm som heter Älvornas kung. "Ända sedan de var små har syskonen Kyle 12 år och Evie 9 år, hört farmors historier om jättarna som fångade de sista älvorna djupt nere i jorden för många tusen år sedan. Nu är farmor död, och syskonen ärver ett gammalt hus, med tillhörande nerlagda guldgruva som de inte hade en aning om existerade! När de far med sina föräldrar till gården upptäcker de att farmors historier kanske inte bara var sagor. Men varför är gårdskarlen Ian så ovänlig - och vad är det med pappa... En fängslande saga om troll, älvor och det godas seger över det onda."

En riktigt mysig familjefilm som passade mig utmärkt denna söndag.Skrattande


Bilden har inget med filmen att göra. Tyckte bara att den var så otroligt vacker! ;-) Om man klickar på bilden så ser man även hela den blåa älvan.



 Nu ska jag snart ge mig på nästa saga. Nämligen Mermaids. "Diana, Venus och June är tre systrar som alltid gått sin egen väg i livet. Men när deras far mördas av en samvetslös fiskare tvingas de systrarna att återförenas för att se till att rättvisa skipas. Då kan deras magiska krafter komma väl till pass - de vackra systrarna är nämligen sjöjungfrur." Så får vi se vad jag tycker om den men ha det så gott så länge.Flört

Av Madde - 1 november 2009 10:08

Fy, vad länge vi har sovit i dag. Redan 10. Jaja, det är ju söndag så jag får nog säga att det är tillåtet och helt okej. I går var det ju också full fart hela dagen vilket troligtvis kommer resultera i att söndagen kommer att bli väldigt lugn och stilla. Det roliga är att jag sitter just nu här hemma och smilar åt gårdagens roligheter. För vi hade verkligen så himla kul. Tack M och C och J för att ni gjorde våran kväll så supertrevlig med erat alltid så trevliga sällskap. Vi längtar redan tills nästa gång vi ses. Skrattande


Känner jag mig och sambon rätt, så blir det nog lite filmer och myspys nästan hela dagen i dag, men vi får allt börja med en riktigt god söndagsfrukost. Barnen däremot kommer bli hämtade lite senare här då de ska på kalas, så för deras del kommer det väl inte bli så lugnt men förhoppningsvis roligt. Får se om de vaknat tills dess? Hihi!!


Hoppas att ni andra också mår bra och att ni får en helt underbar söndag!Flört


Kram Madde Skrattande

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards