mads

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Madde - 13 november 2009 23:23

Vill bara önska alla goa nattbloggare en riktigt God Natt!

good_night_078.jpg gnighkittenheaduosidedown image by cracklnrosSå syns vi i morgon igen! Kram på er!

Av Madde - 13 november 2009 15:44

Stora flingor som dalar sakteligen ner mot marken. Nu så här i början kan jag också tycka det är mysigt med snö. Tids nog vet jag att jag kommer svära ve och förbannelse över den ändå. Hehe! Hoppas att det även snöar i Göteborg då de har invigning för Jul på Liseberg där idag. Det hade ju varit en så perfekt start för deras del. Själva väntar vi med att åka dit då det brukar vara så himla mycket folk just den här första helgen. Däremot så kommer jag tända egna små ljus här hemma. Har nämligen satt ut mina småträd med belysning i krukorna vid ingången. Så nu får grannarna tycka vad de vill. Flört Sambon kommer snart hem också så kvällen kommer säkerligen bli lika trevlig och mysig som resten av min dag har varit. Önskar även er en trevlig fortsättning på denna fredagskväll! Kram!Skrattande




Animatedcountryhouseinmauveframewit.gif Christmas house w/falling snow image by Sheilamurphy1

Av Madde - 13 november 2009 13:30

Japp! Blev nämligen så sugen på ischocklad. Så jag bestämde mig för att göra detta redan igår men att jag skulle göra dem idag. Förstod ni den meningen tro? Hihi! Alltså ingredienserna köptes igår så att jag kunde roa mig med detta idag. Nu är de precis klara och står inne i kylskåpet. Några gjorde jag med russin i vilket är min sambos favorit och till mig själv gjorde jag några med kokos. De flesta blev dock utan tillsatser då barnen och farmor föredrar helt vanliga. ;-)


Här kommer receptet som är superenkelt i fall någon mer vill ha lite julgodis.

Ingredienser

400 g mörk choklad. Jag använde ljus då jag tycker det är godare.
100 g kokosfett


Gör så här

1. Hacka chokladen fint.

2. Smält kokosfettet i en kastrull och tillsätt chokladhacket.

3. Rör blandningen slät.

4. Häll smeten i en kanna med liten pip och fyll små konfektformar. Jag använde en såsslev. ;-)

5. Ställ formarna kallt.


Enklare kan det inte bli. Nu går jag bara och väntar på att de ska bli riktigt kalla så man kan ta sig en smakbit.


Hoppas att eran fredag har varit bra än så länge. Kram! ;-)

Av Madde - 13 november 2009 08:19

Själv är jag inte direkt skrockfull... Eller, nja kanske lite. Vissa saker man växt upp med hänger faktiskt kvar. Varför vet jag inte, det är inte för att jag är rädd eller så, det har bara hängt kvar. Som t ex, i tonåren fick man inte gå på A-brunnar för då fick man otur, medan K-brunnar kunde ge en lycklig kärlek. A-brunnar vet jag att jag faktiskt fortfarande undviker. Hihi! K-brunnarna däremot behövs ju inte längre då jag redan har hittat mannen i mitt liv.Flört Farfar lärde mig också att man får inte lägga nycklar på bordet, det betydde också otur. Har allt kommit på mig själv med att flytta nycklarna snabbt från bordet om de skulle ligga där. Gå under stegar undviker jag nog av mer praktiska skäl. Tror jag i alla fall. Hihi! Vem vet det kanske beror på skrock i alla fall? Obestämd Däremot så vet jag att svarta katter som springer över gatan bryr jag mig inte enda dugg om. Försöker mer undvika att köra på de stackarna. Ja, det här var bara några skrock exempel som jag själv kommer i kontakt med då och då men jag har nog aldrig haft otur på en fredag med datumet 13. Kan ge mig sjutton på att bara för att jag skrivit detta nu så åker jag säkert dit! Hehe! Nä, jag tror faktiskt inte att fredagen kan bli mer otursammare än någon annan dag, däremot så om något blir fel just en fredag den 13 så får det mer uppmärksamhet bara för att...! Vilket fall som helst så önskar jag er alla en riktigt härlig otursfri fredag den trettonde så länge! Kram på er alla!Flört

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards