mads

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Madde - 15 november 2009 21:18

Jag har ju helt glömt bort att visa hur mysigt det har blivit utanför våran dörr med belysningen. Resten av julbelysningen kommer komma upp samma helg som första advent. Troligtvis redan på fredagen innan. Så då blir det ännu mysigare. Skrattande


Så här ser det ut nu i alla fall.

  


Sedan så när våra goa underbara vänner var på besök sist (Halloween) så hade de ju med sig presenter till oss.

Vi håller nämligen på att spara till en Maine Coon katt. Men de är så himla dyra. 6500-7000 kr kostar de och det är inget vi har i bakfickan direkt. Så vi fick den här söta spargrisen.

  

Så det kanske så småningom blir en sådan här.

  

Bilden är hämtad från nätet så jag har ingen aning om vem personen på bilden är. Hoppas också att de inte tar illa upp för att jag lånat den hit. Den har funnits ute ett bra tag så jag tror inte det i alla fall. Visst ser katten underbart härligt stor ut? Precis en sådan vill vi ha! Röd, stor och go! Flört


Jag hade också varnat de innan de kom hit att det kan vara lite kallt på golvet, speciellt i köket då vi har garaget precis under och valt att inte sätta på värmen där nere. Så jag rådde dem att ta med sig inneskor eller liknande i fall de hade några. Då fick vi den här supermysiga jättetoffeln med gästtofflor i. Helt underbart! Då vi inte har satt upp den än så fick sambon fungera som en hållare. Han ville allt vara med på ett hörn på bilden, linslus som han är. Hihi!

  

Bättre presenter kunde vi inte ha fått. De är för underbara våra goa vänner! Barnen fick också presenter. A fick en piltavla som han har i sitt rum på väggen. Vi får hoppas att han träffar tavlan de flesta gångerna. Hehe! F fick en stor smyckeshand som hon kan hänga sina halsband på mm. Kom på detta och var bara tvungen att visa det för er också. Nu är det däremot dags för filmtime! Aliens in the attic tror jag att det blir men ni får ha det så gott så länge. Kram!Skrattande

Av Madde - 15 november 2009 16:41

Jag tog mig i kragen i alla fall och gick ut och krattade löv. Trött var jag men vädret var ju perfekt för lövkrattning. Vindstilla och ljummet så bättre kunde det ju inte bli. Jag hoppas innerligt nu att det var sista gången, det räcker så gott med att man får skotta snö senare också. Rynkar på näsan Så jag tycker själv att jag har varit jätteduktig nu med tanke på att jag hade egentligen ingen lust alls. Ska belöna mig här sedan med något gott i magen och även något riktigt onyttigt. Nämligen min hemmagjorda ischoklad. Det ska bli riktigt mumma det.Flört Snart blir det middag och sedan blir det i alla fall en soffpotatis av mig. Det kan jag lova! Hihi! Ha det så gott så länge! Skrattande

Av Madde - 15 november 2009 14:30

Usch vilken slö skit jag är idag! Samtidigt som jag borde göra massor av grejer så har jag varken lust eller ork idag. Undrar om det beror på att man sov så länge tro? Nej, idag kan jag tänka mig att se på några filmer och bara mysa. Ha en riktigt slappardag. Känner jag mig själv rätt så lär det bli en sådan dag också. Hehe! Jaja, som jag sagt så många gånger förut, en kan inte vara på topp jämt! Flört Finns det några fler lata skitar där ute i dag tro? Hm?...Ja, det är jag nog ganska säker på att det gör. Hihi! Vilket ni är lata eller aktiva så önskar jag er i alla fall en trevlig fortsättning på söndagen så länge. Skrattande

Det här är jag idag. En riktig soffpotatis! Hihi!

Av Madde - 15 november 2009 11:28

Idag är det riktigt varmt ute. Så kallad brittsommar och det passar ju bra då med lite regnskurar då och då. Hehe! Jag vaknade ovanligt sent idag också för att vara mig. Klockan hade redan hunnit bli 10.30 Fy på mig! Inte nyttigt att sova så länge! Allt blir så avigt också. Frukost vid halvtolv som i vanliga fall är närmare lunchdags. Jaja...söndag kallas väl inte för vilodag för ingenting! Hihi!! Annars så vet jag inte riktigt vad dagen kommer innebära här men jag återkommer senare. Nu är det dags för "frunch". Flört Ha en underbar söndag så länge! Kram! Skrattande

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards