mads

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Då var det måndag igen.

Av Madde - 30 november 2009 10:02

Tänk vad helgerna springer iväg. Den här helgen har som så många andra, gått alldeles för fort. Jag har inte alls gjort alla de saker som jag hade önskat göra. Tänk egentligen att det finns så många som kan säga: "Jag har inget att göra". Det problemet har inte jag. Det finns massor att ta sig för det är bara orken och lusten det hänger på. Vad det blir för projekt här idag vet jag inte än men det blir alltid något. Får se hur det går med ryggen också den ömmar fortfarande så jag får väl ta det lite lugna.     


Läste ett par historier som jag bjuder på.  


Under roliga timmen ställde eleverna gåtor till läraren. Den som sa en gåta som läraren inte kunde svara på skulle få en krona. Men läraren kunde svara på alla gåtor. Då kom Victoria med en gåta:
- Vad har jag och prinsessan Victoria gemensamt?
- Tja, det måste väl vara namnet då, svarade läraren.
- Fel, båda väntar på en krona!   

 

En bordellmamma går till den lokala prästen för att lösa sina problem. "Hej, jag har två talande papegojhonor", säger hon. "Allt de kan säga är "Hej, vi är prostituerade, vill du ha lite skoj?"
"Usch, det är ju hemskt", instämmer den lokala prästen. "Men jag tror att jag har lösningen på ditt problem. Jag råkar nämligen ha två papegojhanar som jag har tränat till att endast be och läsa bibeln. Om vi parar ihop dina fåglar med mina så tror jag att dina kanske kan sluta tala syndigt och lära sig något ur den heliga skrift istället."
Dagen därpå tar bordellmamman med sig fåglarna hem till prästen och sätter dem i samma bur som papegojhanarna, som är i full färd med att be och läsa bibeln.
" Hej, vi är prostituerade, vill du ha lite skoj?, säger bordellmammans papegojor.
Den ena av papegojhanarna vänder sig till den andra och säger: "Slå igen bibeln nu Pelle, vi har blivit bönhörda."  

 

Med det så önskar jag er alla en underbar måndag så länge! Kram på er!  

 
 
ingela-typ

ingela-typ

30 november 2009 12:15

hehe,tack för lite roliga historier :D dom hade jag inte hört :)
krya på din onda rygg nu,bli bra fort.
Önskar en härlig måndag.
stora kramen till söta dej ;)

http://imagaia.bloggplatsen

 
Yvonne

Yvonne

30 november 2009 23:12

Inget att göra??? Det har jag JÄMT! Det är ju snarare så att man har för MYCKET att göra. Hela tiden! Fniss.

Hoppas att ryggen snart mår bättre!
Varm kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

30 november 2009 23:22

Det är precis likadant här. Finns massor av projekt att sätta tänderna i. Hehe!

Tack för din omtanke också! Jag hoppas också att ryggen snart är sitt gamla jag igen!

Natti Natti!

Kramis! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards