mads

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Dagens praktvurpa!

Av Madde - 29 november 2009 11:44

Kan väl säga att jag har nog lyckats med dagens praktvurpa idag. När jag skulle gå ut och mata de större fåglarna så halkade jag i våran trappa.

Trappan som är utav trä hade fått en fin osynlig isyta då det är fuktigt ute och frost på det. Kan väl säga att jag efter det känner av att jag har en rygg. 

Jaja...Det går väl över så småningom men är det någon som vet ett bra knep som inte är allt för dyrt mot en halkig trätrappa så är ni välkomna med tips. Tänkte först på något sandpapperaktigt men det kanske inte hjälper om det blir blött och fryser på det heller? Någon som vet?


Vilket fall som helst så hoppas jag att ni andra står med era båda fötter på jorden denna dag. Hehe! Kram så länge!

 
 
Ingen bild

Carina

29 november 2009 17:39

Aj, aj, aj då, inte skojigt alls. Hoppas att det inte är alltför illa med ryggen. Tur i oturen att du inte slog i bakhuvudet.

Har inga knep på lager just nu angående trappan, men jag återkommer om jag kommer på något. Insförskaffa lite salt, så kan du sprida ut det på trappstegen. Men det kanske inte är så bra för träet?

Krya på dig, eller vad man nu säger.

 
Ingen bild

Madde

29 november 2009 17:57

Nejdå, det är lite ömt här och där! Känner mig som en 80-åring bara när jag ska röra på mig men det går väl över hoppas jag. ;-)

Njae! Träd och salt är ingen bra kombination men fundera du lite till. ALLA tips är välkomna. Robert hade ett förslag om hönsnät. Inte för att det är så snyggt men det kanske fungerar. Får fundera på den idén en stund.

Önskar er en mysig 1:a adventskväll! Kram! ;-)

 
ingela-typ

ingela-typ

29 november 2009 20:09

usch inte kul att slå i,kan sitta i längre an man vill...blåser lite:) enda jag kommer på nu är hederliga grankvistar,ser ju lite jullikt ut oxå och får du dom bara att ligga still så,vet ju inte hur många o långa trappsteg du har men...jag hade det till i mitt hus :)
Ha en goer advent fortsättning Puss o kram ;)

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

29 november 2009 21:15

Tack för att du blåste. Känns redan bättre! ;-)

Granris ja. Det kanske fungerar det med. Ska fundera på lite olika alternativ. Madrass och livlina kanske? Hehe!
Får väl krypa nerför i morgon för säkerhets skull för de stora pippisarna måste ju få sin vanliga ranson av goa rester. ;-)

Önskar dig också en riktigt mysig kväll så länge!

Puss och Kram! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards