mads

Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Ja, just det!

Av Madde - 15 november 2009 21:18

Jag har ju helt glömt bort att visa hur mysigt det har blivit utanför våran dörr med belysningen. Resten av julbelysningen kommer komma upp samma helg som första advent. Troligtvis redan på fredagen innan. Så då blir det ännu mysigare. Skrattande


Så här ser det ut nu i alla fall.

  


Sedan så när våra goa underbara vänner var på besök sist (Halloween) så hade de ju med sig presenter till oss.

Vi håller nämligen på att spara till en Maine Coon katt. Men de är så himla dyra. 6500-7000 kr kostar de och det är inget vi har i bakfickan direkt. Så vi fick den här söta spargrisen.

  

Så det kanske så småningom blir en sådan här.

  

Bilden är hämtad från nätet så jag har ingen aning om vem personen på bilden är. Hoppas också att de inte tar illa upp för att jag lånat den hit. Den har funnits ute ett bra tag så jag tror inte det i alla fall. Visst ser katten underbart härligt stor ut? Precis en sådan vill vi ha! Röd, stor och go! Flört


Jag hade också varnat de innan de kom hit att det kan vara lite kallt på golvet, speciellt i köket då vi har garaget precis under och valt att inte sätta på värmen där nere. Så jag rådde dem att ta med sig inneskor eller liknande i fall de hade några. Då fick vi den här supermysiga jättetoffeln med gästtofflor i. Helt underbart! Då vi inte har satt upp den än så fick sambon fungera som en hållare. Han ville allt vara med på ett hörn på bilden, linslus som han är. Hihi!

  

Bättre presenter kunde vi inte ha fått. De är för underbara våra goa vänner! Barnen fick också presenter. A fick en piltavla som han har i sitt rum på väggen. Vi får hoppas att han träffar tavlan de flesta gångerna. Hehe! F fick en stor smyckeshand som hon kan hänga sina halsband på mm. Kom på detta och var bara tvungen att visa det för er också. Nu är det däremot dags för filmtime! Aliens in the attic tror jag att det blir men ni får ha det så gott så länge. Kram!Skrattande

 
 
fia0411

fia0411

15 november 2009 21:47

Mysigt med belysningen :)

Jisses vilken katt!!

http://fia0411.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

15 november 2009 21:54

Ja, men så go den ser ut! ;-) Vi har fastnat för den sorten så nu är det bara pengarna som ska sparas ihop först. Jag fick gör om bilden då huvudet inte fick plats på bloggen. Hehe! Då är det en stor pisse vill jag lova! Hehe!

Alltid kul föresten med nya besökare! Tack också för att du lämnade ditt avtryck så att jag kan kolla in din blogg också.

Önskar dig en trevlig fortsatt söndagskväll! Kram! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

15 november 2009 23:09

Å, va mysigt det ser ut utanför huset! =)

Gulliga presenter ni fick! Kostar en Maine Coon SÅÅÅ mycket! Jösses! Men fint att spara till den. Då vet man att man verkligen vill ha en! =)

Vi har också såna tofflor här. För det är kyligt på golvet många gånger! Det uppskattas av gäster!

Må gott!
Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

16 november 2009 01:26

Ja, visst blev det mysigt! ;-) Tyvärr så kostar en Maine coon så mycket men vi har också börjat kolla efter dem utan stamtavla, då blir det ungefär hälften av priset. Stamtavlor är mer för sådana som vill ställa ut sina katter. Tycker inte om det där skrytandet, bara löjligt! Namn som de ta mig sjutton knappt kan uttala själva. Kilometerlånga! Nej, vi vill ha en katt som vi kan mysa och prata med och som kommer känna sig väldigt omtyckt av oss här hemma utan en massa fjanterier! ;-)

Tofflorna ja, de var ju hur käcka som helst och de kom också till användning redan första dagen. Perfekt! Inga kalla fötter för gästerna här inte! ;-)

Önskar dig nu en riktigt God Natt! Kram! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

16 november 2009 19:01

Jag gillar inte utställningar...
Tycker det ser så löjligt ut när folk (på hundutställningar) går med ett minikoppel på lilla vovven och nästan lyfter upp den i halsen för att huvudet ska vara rätt placerat. Och uppställning och sånt.
Syrran var med på en valputställning en gång. Hennes pappilon-hanne var ett litet yrväder som rusade runt i ringen och hade jättekul! Hon lät honom hållas och leka på. Det slutade med att han blev BIS. Haha!
Vi var jättenöjda med det och sen ställde hon aldrig ut mer!

Nä... Jag älskar våra katter för deras personlighets skull. Inte för hur dom ser ut! =)

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

16 november 2009 19:22

Håller med! Jag har också älskat mina katter för deras personligheter och vilka underbara sådana de kan ha. Jag hade ett syskonpar där honan "Sotis" gick bort här i våras. Hon blev hela sjutton och ett halvt. Brorsan hennes "Tusse" blev tyvärr bara tretton men som jag älskade dessa underbara pissar. Det var ju mina bebisar, mina familjemedlemmar. Den chefen jag hade när Tusse gick bort kunde inte riktigt förstå hur man kunde sörja en katt så mycket. Men det kan man! Om man tar vara på sina djur och ger dem mycket kärlek så får man ju så otroligt mycket kärlek tillbaka. Så det så och hör sedan! Hihi!

Kram! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

16 november 2009 19:30

Ja, visst sörjer man dom som de familjemedlemmar dom är!
Det gör vi också! Det är absolut inga slit och släng-varor, utan levande varelser som både får och ger massor av kärlek! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards