mads

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Idag har jag lekt med kameran! ;-)

Av Madde - 27 april 2010 23:31

Kom nämligen på att det fanns ju ett ytterligare objektiv till kameran vi fått låna så detta har jag testat idag. Jag har haft himla skoj kan jag meddela och ändå har jag bara varit i trädgården här. :D


Det syns att våren verkligen är på ingång nu. Kastanjens knoppar sväller för varje dag som går.

 


Och så även syrénens.

   


En härlig pärlhyacintsblommande vårkulle! 

  


Vacker skilla som sprider sig som en löpeld från år till år.

  


Det är inte bara växter och blommor som trivs i vårsolen.

Här är ett par blåmesar i full färd med att äta godis från skålen vid vårat köksfönster.

Tittut! ;-)

  


En kaja som av någon anledning har fått en alldeles för lång övernäbb. Hon/han kunde i alla fall äta av fröna som hamnat på marken så jag hoppas att den kommer överleva och inte får några problem den stackaren.   


Herr eller fru humla letar nyfiket bland våra stenplattor. Undrar om den hittade något intressant där i springan. Hihi!

  


   


   


Medans jag väntar på att kunna plantera blomster ute i rabatterna så får det duga med tygblommor på altanen så länge.

  


Andra spenderade några timmar högt uppe i det blå istället för att vara ute i det fina vädret. Undrar vart flyget är på väg?

   

Här tyckte jag det var extra kul att förstora bilden i Photoshop då man till och med ser vingarna och rumpan på planet. Jag bara älskar detta objektiv, så känner jag mig själv rätt så är det jag som tar mig en fotorunda i morgon med. Hihi! 


Hoppas att eran dag har varit lika underbar som min och så önskar jag er en riktigt God Natt!

Kram på er!

 
 
Elle

Elle

29 april 2010 13:57

Jösses vilka fina foton Du tagit --- jag älskar också att fotografera men har en inte alltför avancerad sak att fota med .. skulle önska mej en med mycket mera "grejer " på så jag kunde ta sådana foton som Du... men jag försöker så gott jag kan med min ... *L* Jo, Du ormbunken finns kvar om än lite kantäten både här o där ... Ha det gott o kram! Elle

http://syrutan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

29 april 2010 22:11

Ja, det underlättar betydligt med en bra kamera. Tyvärr är den ju inte våran utan vi har den bara till låns. Så då är det bäst att passa på medan man har chansen. Kul att du tyckte om mina bilder. Jag blev så glad av din komplimang! :D

Önskar dig en riktigt God Natt och en bra morgondag!

Kram på dig! ;-)

 
Margit

Margit

30 april 2010 00:11

Hej Madde! Tack för din varma hälsning!!!
Ja visst betyder KTTERNA VÄLDIGT MYCKET FÖR MEJ..OCH SPECIELLT NU.
Linus han är liksom Lasses katt.det är med honom han kelar/ligger brevid i soddan/sängen. Men nu så har Linus kommit till mej t o m på KNÄET, fastän han INTE är en knäkatt!!
Så han måste känna på sej att jag inte mår bra..han tröstar o stöder mej...

Vilka underbart fina bilder du tagit..knopparna...kul att se föröndringarna nu från den ena dagen till den andra...
Sänder dig en store kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
ingela-typ

ingela-typ

30 april 2010 10:17

oj,:O vilka levande fantastiska bilder,man riktigt gick in i bilderna o upplevde det på plats...humlan vill man veta mera om :D vart ska blåmesarna bygga bo?och kajans öde vill man ju veta,undrar hur det kan blivit så...kan väl andå inte ha en undlat till pappa...hehe,men man vet ju aldrig vilka som blir kära :P men klarar sej nog fint :)visst är knoppar vackra ,går fort nu,gäller att njuta och föreviga,blir ju klart avis på din kamera ;) puss o kram o underbar helg... yeees, i morgon MAJ :P

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

30 april 2010 10:43

Margit och Ingela! :D

Tack för era komplimanger angående bilderna jag har tagit. Blir så glad så! :D

Margit: Ja, jag tror faktiskt också att husdjuren känner på sig när man inte mår bra och så att säga vill hjälpa en på traven. Underbara är vad de är! ;-)

Ingela: Ja, jag är också avis på den kameran då den tyvärr inte är våran, för det är himla kul när bilderna kan bli så tydliga och bra trots att det är jag som tar bilderna. Hihi!

Önskar er båda en underbar och ljuvlig fredag!

Kram på er mina goa vänner! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards