mads

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Ullared...!

Av Madde - 9 november 2009 22:27

Visst, jag kan tycka det är ok att åka ner en dag och handla ungefär en till två gånger om året men semestra där två veckor och handla för hela året. Nej, inte troligt. Jag är nog lite mer åt gubbarnas håll i Tv serien. Jag går in och handlar det jag ska ha, sedan flyr jag ut. Däremot så kan min sambo gå och strosa där inne jättelänge. Säkert en dröm för många kvinnor. Flört Annars så älskar jag att handla och strosa på loppisar och marknader men just Ullared får mig inte i sitt grepp. Visst, det är jättebilligt där och mycket grejer finns det men alla dessa fanatiker. Det trängs och puttas utan pardon! Egoismen som råder där hos vissa är enorm! Folkvettet är som bortblåst så fort de har gått innanför entrédörrarna. Skydd i olika former skulle ibland ha behövts. Speciellt hälsensskydd. Kundvagnarna används som stridsvagnar och bara kör på. Ja, det är nog lite som ett krigsslag på Ullared! Hehe! Så jag föredrar faktiskt en mysig loppis eller marknad där inte alla har så förbaskat bråttom hela tiden. Undrar också hur mycket okynneshandlande det blir på Ullared bara för att det är billigt? Hemma kanske man inte hade köpt just den där saken bara för att, utan tänkt efter lite mer först. Så i långa loppet kan jag inte låta bli att undra om det blir så mycket billigare där, för jag tror nog att det handlas mer struntsaker i stället. Men det är vad jag tror det! Hehe!


Annars så vill jag önska er alla en riktigt God Natt! Kram! Skrattande


 
 
ingela-typ

ingela-typ

9 november 2009 23:59

haha,ja du Madde,jag måste faktiskt hålla med igen och säja att jag tycker som du,för det e sant,har vart en gång där och fattar inte vad det va som va så bra,och varför folk står och köar som till en rockconcert,shampoo kan jag köpa nån annanstans,det va det enda + fula oformliga trosor jag hade med hem för att jag skulle ha nåt....nä ska väl va liiite mer intressanta saker än det är där för jag ska trivas...som typ på loppis eller marknader....så blir ju tvungen att hålla med igen hehe En jätte natt kram till dej ;)

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

10 november 2009 00:20

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka så.
Jahopp! Då som sagt tyckte vi lika åter igen. Synd att du inte bor i närheten. Tror annars vi hade kunnat haft riktigt kul ihop emellanåt. ;-)

Nä, nu har jag varit trött gööööörlänge så nu är det dags även för mig att nana kudden! Hihi!!

Önskar även dig en God Natt och så får du givetvis en godnattkram från mig med! "Fniss" ;-)

 
Yvonne

Yvonne

10 november 2009 09:57

Jag har inte varit i Ullared på 11 år och kommer inte åka dit heller! Vi hittar allt lika billigt i Borås, skillnaden är bara att vi får gå till fler affärer. =)
Vi har ju ingen tv, så jag har inte sett såpan. Men jag har hört mycket om den!
Men hur kan man handla i 14 dagar...
2 kan jag förstå. Men i 14!?!

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

10 november 2009 10:07

Jag vet inte heller hur man kan tycka det är kul att vara nere i två veckor och handla hela tiden. Den familjen har till och med semestern där samtidigt. Själv föredrar jag att hitta på roligare saker med familjen i semestertider än att bara handla. Jaja..alla är vi olika. Hihi!!

Kram! :-)

 
Ingen bild

Carina

10 november 2009 17:27

Jag får väl vara lite motvallskärring här och säga att jag tycker det är rätt kul att handla på Ullared. Jag brukar i vanliga fall sky affärer med mycket folk och undviker reor och liknande när det är lynchstämning. Men på gekås har jag allt gjort en del fynd och jag tycker det är roligt att gå runt och kolla på allt. Har nog inte råkat ut för några riktiga knö-bitchar heller. Sedan är det iofs ofta så att man inte hittar det som man har tänkt ut innan att man behöver. Istället blir det andra saker som åker ner i vagnen. Men självklart får man kolla priserna, filmer och liknande hittar man lika billigt eller billigare på typ CD-ON. Jag ser det som en rolig grej, jag brukar inte handla så mycket annars, så där passar jag på att shoppa loss. Men så extremt blir det faktiskt inte och någon årskonsumtion av grejer blir det inte tal om. Man får ha huvudet med sig och hålla i plånboken!

 
Ingen bild

madde

10 november 2009 18:14

Du får vara hur mycket motvallskärring du vill! Det är bara kul! Hehe!

Önskar dig en trevlig fortsatt kväll!

Kram! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards