mads

Alla inlägg under december 2009

Av Madde - 17 december 2009 11:20

Den här lilla kattungen är för söt!


Av Madde - 17 december 2009 09:31

Ja, här snöade det och blåste igår. Nu har det tagit i och blåser ännu hårdare. Det jag tycker är mest intressant är att det är så många bilister som blir förvånade när de åker av eller krockar på våra vintervägar. Tyvärr är det många som tror att bara för de har vinterdäcken på så kan de fara fram i samma hastigheter som de alltid har gjort. De har också väldigt svårt för vanlig lågstadiematte! Att när det är halt ute så behöver bilen längre sträcka på sig att bromsa in! Vi brukar ha besök i vårat staket här på vintrarna. Bilister som inte har vett på att sakta in i svängen och vips så sitter de där. Har vi tur så är det bara skador på deras bil. Har vi otur, vilket har hänt ett par gånger, så har smidesstaketet böjt sig. Mmmm....Alltid lika kul! Deras försvar sedan då! "Tänkte inte på att det kunde vara halt!" Nä, det är väl för mycket begärt att de ska kunna förstå att om det har snöat eller regnat ute och det är kallt ATT DET KAN VARA HALT! Peppar, peppar ta i trä, än så länge står vårat staket där så helt fint men ack hur länge. Ett staket eller en bil går ju också att rätta till i efterhand men vissa saker går inte att rätta till. Tänk på det när ni sitter bakom ratten! Så ta det lugnt! Visa hänsyn och ha inte så förbaskat bråttom! Vad gör det om du kommer fram några minuter senare? Det är väl bättre det än att inte komma alls! Eller ännu värre! Orsaka sorg för en annan familj och veta att du ligger bakom! Moralpredikan på hög nivå tycker säkert nu många! Japp! Men jag vill ha en underbar fröjdefull jul! Vill inte ni det?

Christmas Angel

Av Madde - 17 december 2009 00:29

Med den här underbara bilden önskar jag er alla en Riktigt God Natt! Så syns vi i morgon igen!  


  

Av Madde - 16 december 2009 20:33

Här har det snöat hela dagen förutom nu på kvällen. Blåst har det också gjort vilket har resulterat i att utevistelserna har blivit väldigt få. I stället så har jag varit inne och pysslat och bakat. I dag blev det världens enklaste muffins. Receptet är från min första gamla hemkunskapsbok.


Muffins 15-20 st


Gräddningstid 10-12 min. 250 grader.


50 g margarin

2 1/2 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

2 ägg

1 1/2 dl socker

1 dl vatten eller mjölk


Smaktillsatser att välja mellan:


a. rivet skal av 1 citron

b. 2 tsk vaniljsocker

c. 3 msk russin

d. 2 msk kakao + 1 msk vaniljsocker


Gör så här:


1. Sätt ugnen på 250 grader.

2. Ställ 15-20 muffinsformar på en plåt.

3. Smält margarinet i en kastrull och låt det svalna lite.

4. Blanda mjöl, bakpulver och en av smaktillsatserna i en djup tallrik.

5. Vispa ägg och socker poröst i en skål.

6. Häll i vattnet eller mjölken och vispa lite till.

7. Rör försiktigt ner mjölblandningen medan du fortsätter att vispa.

8. Rör ner det smälta margarinet.

9. Häll upp smeten i formarna. Fyll dem till ungefär 2/3.

10 Ställ in plåten på mittersta falsen i ugnen.

11. Grädda 10-12 min.

12. Pröva med provnål om muffinsen är färdiga. Stick provnålen mitt i en muffins. Är nålen torr är de färdiga.

13. Lägg muffinsen på ett bakgaller att svalna med bakduk över.


14. Det bästa av allt! Ät och njut! Helst med ett glas kall mjölk. Mummelimumma!


  


Av Madde - 16 december 2009 09:27

Den här dikten hörde jag första gången som väldigt liten men den håller fortfarande och filmen till är ju så himla mysig. Hoppas att ni också tycker om den. Egentligen passar den väl bäst inför natten men här kommer den i alla fall.



Med detta så önskar jag er alla en riktigt God Morgon och hoppas att ni får en underbart ljuvlig dag! Kram på er!  

Av Madde - 15 december 2009 22:06

Vill bara som vanligt önska er alla en riktigt God Natt och så syns vi i morgon igen!   


Av Madde - 15 december 2009 14:32



Visst är det häftigt!

Tror dock inte att mina grannar hade uppskattat detta. Kanske en gång eller två men inte mer. Hehe!

Av Madde - 15 december 2009 08:41

God morgon på er! Då har man vaknat till en ny härlig dag. Hela dagen ligger famför ens fötter. Har lite småfunderingar om vad jag ska pyssla med den här tisdagen. Allt från att fixa till några julkort till att sitta och pyssla med pärlor eller sy. Ja, i dessa tider så är det inte alls svårt att hitta på pyssel att göra i alla möjliga olika former. Tänkte börja med en god tallrik risgrynsgröt så får jag se senare var den här dagen tar med mig på för något kul. För en stadig frukost måste man ha.   

Så man vaknar till ordentligt! Hihi! Önskar er alla en underbar tisdag så länge! Kram på er!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards