mads

Alla inlägg under december 2009

Av Madde - 14 december 2009 22:42

Då var det bara min vanliga natthälsning kvar. I alla fall för den här dagen. Men vi syns ju i morgon igen!

Kram på er allihop! 


  

Jag bara älskar Nene Thomas vackra målningar och tyckte att den här bilden var ett passande avslut för den här dagen! ;-)

Av Madde - 14 december 2009 16:00

Japp, nu tänker jag ta en paus från julklappsinslagning och rim. Tänker nämligen kolla på en riktig kostymfilm innan sambon kommer hem och det är dags för middag. Nämligen den här. Jag hittade den på loppisen härom dagen. Så får vi se om den är bra eller inte. Fast jag tycker allt det är kul att se de vackra kläderna och smyckena också. Tjusigt värre, det är vad det är! ;-) Ha det så gott så länge!

  

Av Madde - 14 december 2009 08:54

Ja, jag får dela med mig av den här lilla snön som kommit till er andra som ingen fått än. Hoppas att det kan ge er lite mer julkänsla i alla fall.


Frosty


              


Tyvärr hann jag inte ta någon bild på grannens gran innan han släckte belysningen.

Av Madde - 14 december 2009 07:58

Här i natt har det kommit lite snö och det ser väldigt vackert ut måste jag säga. Grannen satte upp en ljusprydd gran i går på sin tomt också, så att vakna och titta ut i dag var lite extra mysigt sådär. Ja, just det! Jag har ju glömt att visa bilderna på några fina hus vi blev rekommenderade att åka förbi och titta på, på vägen hem från våra goa vänner här i lördags. Nu hade vi tyvärr bara mobil att ta kort med så jag får ursäkta att bilderna inte kan återge det magnifika i sin helhet. Det fanns heller inga färgade ljus vilket det ser ut som på vissa bilder, utan det var bara det vanliga gulaktiga skenet från allihop. Jaja, här kommer dem i alla fall.

              

Jättepampigt och fint var det! Vilket då tyvärr inte riktigt syns men ni får föreställa er med hjälp av eran fantasi.


Vad som händer annars i dag vet jag inte riktigt än. Kommer troligtvis börja att slå in julklappar i alla fall. Det blir nog som vanligt en Maddepysslardag i dag. Men jag önskar er alla en underbar måndag så länge! Ska ni ut på vägarna så snälla ta det lugnt och försiktigt. Arbetet, dagis, skolan, hemmet går ingen stans, så ta det lugnt! Det viktigaste är inte att komma exakt i tid, utan att komma fram hel och välbehållen! Kram på er!   

Av Madde - 13 december 2009 21:58

Innan jag somnar så vill jag önska er alla en riktigt God Natt! Är så trötter så...

Angel 2


Här kommer då en ljuvlig drömsk bild som kanske kan vagga er till sömns.

  


Så syns vi som vanligt i morgon! Hejhej!3D Magical Snowman

Av Madde - 13 december 2009 19:28

Nu är nästan alla julklappar klara. Några till lär det nog bli innan jag är helt nöjd. Det var riktigt behagligt i butikerna i dag. Lagom med folk och inte alls långa köer så det har varit riktigt skönt.


Däremot så tar det på krafterna av att gå omkring och handla i flera timmar så nu är både jag, sambon och hans son riktigt trötta och slöa. Till middag i dag blev det därför varsin god hamburgetallrik från en lokal pizzeria. Det var riktigt gott och behövligt då vi var hungriga. Så nu resten av kvällen blir det bara lugnt och skönt framför TV-n. Serien Bones står närmast här på tapeten. Vad som senare finns att titta på har jag ingen aning om men annars blir det väl en film.

Jag önskar er andra en fortsatt trevlig Luciakväll så länge!  


Av Madde - 13 december 2009 11:02

Underbart fint väder ute. Solen skiner och frosten ligger kvar där solen inte kommit åt. I dag på Lucia är det julklappsjakt som gäller. Vi ska också leta upp en riktigt fin skinka och pressylta. För det måste man ju ha till jul. Så vad den här dagen kommer innebära i praktiken vet vi som sagt. Får smita ifrån "gubben" en sväng också. För han ska ju också få julklappar. Då får han vara i ena änden av köpcentrat och jag i den andra. Hihi!


Men jag önskar er alla en underbar Luciadag så länge! Kram på er!


Natten går tunga fjääät......


Av Madde - 13 december 2009 00:13

Somnade under pågående film på TV-n så det är nog dags för min godnatthälsning nu innan jag sover vidare. Men vi syns ju som vanligt i morgon igen! Kram på er!

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards