mads

Alla inlägg under december 2009

Av Madde - 19 december 2009 10:34

Vad sägs om en värmande bild så här i köldtider. Ser det inte underbart ut?

Av Madde - 19 december 2009 09:50

Japp! Kunde inte låta bli att smaka på rullsyltan. Ja, jag vet nu att det heter rullsylta och inte pressylta som jag skrev här tidigare (ber om ursäkt för det) men man lägger den i press i alla fall. En skiva rullsylta på vörtbröd med lite rödbetssallad blev det nämligen i dag till frukosten och det var ljuvligt gott. Smakade riktigt juligt.

  


Vad som händer här sedan vet jag i nulägget inte. Sambon har precis gett sig i väg till resten av grabbarna för att som vanligt sätta ihop dagens "vinnande" V75. Hehe! Det hade ju faktiskt inte skadat att vinna en liten slant. En sådär lagom liten peng. Hihi! Jaja, spelar man inte så har man ju ingen chans heller. Själv tänkte jag kolla in lite bloggar och annat smått och gott under tiden men jag önskar er en underbar lördag så länge. Kram på er!  




Av Madde - 18 december 2009 22:47

Som vanligt så vill jag ju önska er alla andra också en riktigt God Natt! Så syns vi i morgon igen. Kram på er!Blow Kiss



  

Av Madde - 18 december 2009 15:07

Några av utelyktorna som har snö upp till midjan.

    


En annan syns knappt.

  


Får jag lov att bjuda er på en utekväll med grillning. Sittplatserna kan dock vara en aning kalla.

  


Ja, mycket snö är det. Tycker det kan få ligga kvar nu fram tills jul och det behöver inte komma någon mer.


Vad gör jag annars då? Jo, jag håller på att måla om de där gamla fina trätofflorna som jag köpte sist jag var på loppis. Än så länge har bara grundmålat dem en gång och det behövs ytterligare en strykning. Vad det blir för motiv vet jag inte än. Får väl se vart penseln tar vägen när jag väl börjar med det.


En uppmaning också! Ni som har möjlighet har väl gett de små fåglarna ute godis. De behöver det nu när det är så kallt. Här har det varit full rulle hela dagen både vid köksfönstrets godisskål och ute vid fröautomaterna. De stora har också fått massor av gott bröd och lite annat smått och gott. Swisch säger det och så är det väck! Hehe! Ja, här går det undan. Hoppas annars att eran fredag har varit bra hitills. Ha det så gott så länge!

Av Madde - 18 december 2009 10:36

Nu när det slutat snöa och blåsa så ser man verkligen hur mycket det lyckades komma ner i går. Jag skulle vilja säga att hela himlen öppnade sig medan en norrlänning troligen skulle skratta åt mig och tycka att det bara är lite puder på backen. Hehe! Jaja, allting är relativt beroende på hur man ser det.

Däremot så fick jag ta några bilder på mina frusna utomhusblommor som jag envist låter hänga kvar. Det är ju tygblommor så... Tyckte de hade blivit extra vackra nu när snön hade lagt sitt täcke över dem.

   


För övrigt idag här, så blir det städning och pyssel. Får börja med det tråkigaste och sedan fortsätta med det som är roligare. Underbart också att det är fredag och det bästa av allt! Min sambo är långledig! Så nu har jag honom hemma från i kväll fram till och med den 4 januari. Det ska bli riktigt mysigt och underbart! Couples


Nä, nu har inte jag tid att sitta här vid datorn längre men jag önskar er en underbar fredag så länge! Kram på er!

Christmas Tree


Av Madde - 18 december 2009 00:46

Vill bara önska er en riktigt God Natt och så syns vi i morgon igen!

Kram på er allesamman!    


Av Madde - 17 december 2009 16:50

Nog för att jag önskade en vit jul men det får ju gärna vara någon måtta på det hela! Det gör ju inte saken bättre att det blåser som bara den. Varför kunde det inte ha kommit sådär lite lagom i stället? Gnäll, gnäll,gnäll! Jag vet! Många tycker det är underbart med all denna snö men det gör inte jag! Blåljussirener har hörts hela dagen också. Man kan bara hoppas att det inte är någon/några som får sin jul förstörd av ett tråkigt besked. Själv ringde jag sambon nyss och sa att han ska ta det väldigt lugnt hem och att han inte fick åka och handla eller andra utsvävningar! Vill att han bara åker raka vägen hem! Fånigt! Ja, kanske. Men jag älskar min going och vill inte att det ska hända honom något. Handla kan vi göra när det har lugnat ner sig i stället. Det kan ju inte hålla på att snöa så här allt för länge. Hoppas jag i alla fall. För övrigt så har jag haft en riktigt latmaskdag i dag. Har kollat några avsnitt av Kingdom Hospital så nu har jag bara 3 avsnitt kvar. Hur ska det gå? Kommer de få bukt med spökerierna tro? Ja, jag får nog kolla vidare men jag önskar er alla en underbar kväll. Var rädda om er nu och ta det lugnt i trafiken. Kram!  

Av Madde - 17 december 2009 11:27

Var bara tvungen att lägga in det här relaterade klippet efter den söta kattungen. Jag skrattade i alla fall! ;-)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards