mads

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Madde - 17 december 2009 16:50

Nog för att jag önskade en vit jul men det får ju gärna vara någon måtta på det hela! Det gör ju inte saken bättre att det blåser som bara den. Varför kunde det inte ha kommit sådär lite lagom i stället? Gnäll, gnäll,gnäll! Jag vet! Många tycker det är underbart med all denna snö men det gör inte jag! Blåljussirener har hörts hela dagen också. Man kan bara hoppas att det inte är någon/några som får sin jul förstörd av ett tråkigt besked. Själv ringde jag sambon nyss och sa att han ska ta det väldigt lugnt hem och att han inte fick åka och handla eller andra utsvävningar! Vill att han bara åker raka vägen hem! Fånigt! Ja, kanske. Men jag älskar min going och vill inte att det ska hända honom något. Handla kan vi göra när det har lugnat ner sig i stället. Det kan ju inte hålla på att snöa så här allt för länge. Hoppas jag i alla fall. För övrigt så har jag haft en riktigt latmaskdag i dag. Har kollat några avsnitt av Kingdom Hospital så nu har jag bara 3 avsnitt kvar. Hur ska det gå? Kommer de få bukt med spökerierna tro? Ja, jag får nog kolla vidare men jag önskar er alla en underbar kväll. Var rädda om er nu och ta det lugnt i trafiken. Kram!  

Av Madde - 17 december 2009 11:27

Var bara tvungen att lägga in det här relaterade klippet efter den söta kattungen. Jag skrattade i alla fall! ;-)


Av Madde - 17 december 2009 11:20

Den här lilla kattungen är för söt!


Av Madde - 17 december 2009 09:31

Ja, här snöade det och blåste igår. Nu har det tagit i och blåser ännu hårdare. Det jag tycker är mest intressant är att det är så många bilister som blir förvånade när de åker av eller krockar på våra vintervägar. Tyvärr är det många som tror att bara för de har vinterdäcken på så kan de fara fram i samma hastigheter som de alltid har gjort. De har också väldigt svårt för vanlig lågstadiematte! Att när det är halt ute så behöver bilen längre sträcka på sig att bromsa in! Vi brukar ha besök i vårat staket här på vintrarna. Bilister som inte har vett på att sakta in i svängen och vips så sitter de där. Har vi tur så är det bara skador på deras bil. Har vi otur, vilket har hänt ett par gånger, så har smidesstaketet böjt sig. Mmmm....Alltid lika kul! Deras försvar sedan då! "Tänkte inte på att det kunde vara halt!" Nä, det är väl för mycket begärt att de ska kunna förstå att om det har snöat eller regnat ute och det är kallt ATT DET KAN VARA HALT! Peppar, peppar ta i trä, än så länge står vårat staket där så helt fint men ack hur länge. Ett staket eller en bil går ju också att rätta till i efterhand men vissa saker går inte att rätta till. Tänk på det när ni sitter bakom ratten! Så ta det lugnt! Visa hänsyn och ha inte så förbaskat bråttom! Vad gör det om du kommer fram några minuter senare? Det är väl bättre det än att inte komma alls! Eller ännu värre! Orsaka sorg för en annan familj och veta att du ligger bakom! Moralpredikan på hög nivå tycker säkert nu många! Japp! Men jag vill ha en underbar fröjdefull jul! Vill inte ni det?

Christmas Angel

Av Madde - 17 december 2009 00:29

Med den här underbara bilden önskar jag er alla en Riktigt God Natt! Så syns vi i morgon igen!  


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards