mads

Alla inlägg under december 2009

Av Madde - 10 december 2009 09:01

God morgon på er alla! Coffee Drinker


Hoppas att ni sovit gott och är redo för en ny dag! Mom And Kids


Här tänkte jag göra lite smycken i dag då det var några dagar sedan sist. Ska bli riktigt härligt att sätta sig ner med alla underbara pärlor och andra smyckedetaljer och låta fantasin få flöda fritt. Det är det som är så kul med just smycken att man kan göra dem precis hur man vill och i vilka färger och material man känner för. DiamondCharmBraceletDiamond 2


Er andra önskar jag en underbart härlig torsdag så länge! Kram på er!

Penguin Cuddle

Av Madde - 9 december 2009 23:40

Har precis tittat på en film som heter Seed Of Chucky.

Detta är den fjärde uppföljaren till 1988 års Den Onda Dockan i vilken en seriemördare, med hjälp utav voodookrafter placerar sin själ i en docka och ständigt är på jakt efter en ny mänsklig kropp. Paret Chucky och Tiffany (en gammal flamma, även hon i dockform, som han äktade i filmen Bride of Chucky) är döda men efter sig har de lämnat sig ett barn som befinner sig i en total identitetskris. Glen eller Glenda som pojken/flickan heter lyckas i sin jakt efter sina riktiga föräldrar att återuppväcka Chucky och Tiffany från de döda. Till sin besvikelse upptäcker de att deras son/dotter inte det minsta har ärvt deras blodtörst, något som de båda snabbt råder bot på.

5


Övriga filmer som gjorts i samma serie är:

  • Den onda dockan (1988)
  • Den onda dockan 2 (1990)
  • Den onda dockan 3 (1991)
  • Bride of Chucky (1998)
  • Seed of Chucky (som jag nyss sett) Hehe!

Spelade in den från TV härom dagen och den är faktiskt fortfarande kul på ett makabert sätt. Det var ju ett tag sedan man såg de här filmerna så jag får nog se om det går att hitta de andra också.


Men nu mina vänner så är det dags för sängen så jag önskar er alla en riktigt God Natt och så syns vi i morgon igen.

Och för att ni inte ska få mardrömmar så kommer här en betydligt trevligare bild än mordiska dockor. Hehe!



  

Blir väl lite trevligare avslutning för idag tror jag! Puss o Kram på er alla!

Valentine butterfly kiss

Av Madde - 9 december 2009 10:49

Ja, idag har jag varit och gjort en rotfyllning. Det gick så bra så, det jobbigaste var att gapa stort i över en timma bara. Det skulle varit som på bilverkstan, att man lämnade in tänderna fick de fixade och kunde hämta dem senare. Hehe! Annars så var det inga som helst problem. Han brukar förklara hela tiden vad det är han gör och så hade jag ju hörlurar med julmusik på i dag så jag slapp höra det värsta knakandet och borrandet. Jag hade också med mig två julklappar, en chokladask bland annat. Skrev ett rim på den som gick så här:


Ni om mig tagit väl om hand,

och fixat till min onda tand.

Heller inte lika rädd jag längre är,

därför ni av mig får detta här.

Men här ni ett krav ska få höra,

att borsta tänderna efteråt MÅSTE göra!


Tyckte själv att jag var lite vitsig! Hihi! Den andra julklappen var en julprydnadssak som de kan ha framme på disken. De blev så glada för julklapparna att jag fick det hela billigare plus att jag fick en specialtandborste. Det ni! Man tjänar allt på att vara snäll och omtänksam emellanåt.

 Present Bounce


Vad som händer resten av dagen vet jag inte riktigt än. Det blir nog något pysselaktigt som vanligt men jag önskar er alla en underbar dag så länge. Kram på er!

Blow Kiss

Av Madde - 8 december 2009 22:24

Citronmarängpajen var jättegod så jag lyckades tydligen den här gången också! Hehe! Nu däremot så är det snart dags för kudden, ska ju upp tidigt i morgon. Ska nämligen vara hos tandläkaren kl. 08.40 och göra en rolig rotfyllning. Tur ändå att jag fick komma till den här underbara tandläkaren som verkligen lyssnar, så jag tycker faktiskt inte att det är lika jobbigt längre. Vet att de kommer ta väl hand om mig.   Annars så hoppas jag att eran dag har varit bra och så önskar jag er en riktigt härlig och God Natt! Kram på er!  


 

Så syns vi som vanligt i morgon igen!   

Av Madde - 8 december 2009 15:13

Jag hittade ett recept på en Amerikansk Citronmarängpaj som jag tyckte lät fasligt god. Så i dag har jag roat mig med att göra en sådan. Det tog lite längre tid än vad jag trodde, så det är ingen paj man slänger ihop sådär bara i en hast.

Men nu är den äntligen klar. Givetvis så får ni receptet också. Tänk bara på att när den ska in allra sista gången för marängens skull kolla då varje minut. Jag lät den stå i 4 minuter som det stod och då blev marängen alldeles bränd. Då tog jag en sked bara och skrapade av det brända och satte in den i ca 2 min till och då blev det betydligt mycket bättre. En får vara ful men inte dum! Hehe!


Här har ni underverket i alla fall.   

  

Ska bli gott det här! Tror och hoppas jag i alla fall. Hihi!


Amerikansk Citronmarängpaj
 
Pajbotten:
 
3 dl vetemjöl
150 g smör
2 msk kallt vatten
 
Fyllning:
 
2 ägg
2 dl florsocker
1 stor, mogen citron
75 g smör
 
Maräng:
 
4 äggvitor
1 1/4 dl strösocker
 

Gör så här:

1. Skär smöret till pajbottnen i mindre bitar. Smula med fingertopparna samman mjöl och smör eller kör några ögonblick i matberedare. Sätt till vatten och kläm ihop till en deg. Knåda så lite som möjligt. Sätt ugnen på 200°.

2. Kavla ut degen och klä en pajform med lös botten. (Jag tryckte ut den i formen med en gång i stället för att kavla.) Låt formen stå kallt ca 30 minuter. Fäst aluminiumfolieremsor runt kanten så att inte degen kryper ner. Förgrädda pajskalet 10 minuter i 200° på nedersta falsen. Sätt sedan ugnen på 225°.

3. Smält smöret till fyllningen. Sikta florsockret genom en finmaskig sil. Vispa sönder äggen lätt och blanda med florsocker, saften av citron och avsvalnat smör. Fyll blandningen i pajskalet Grädda 15-20 minuter i 225°, tills fyllningen stelnat. Låt pajen svalna. Sätt sedan ugnen på “grill” och 250°.

4. Vispa äggvitorna och strösockret till hårt skum. Bred marängsmeten över pajen. Grädda under grillelementet i 4-6 minuter tills den blir gyllenbrun.

Av Madde - 8 december 2009 09:34

God morgon på er! Hoppas att ni sovit lika gott som jag!


I dag tänker jag fortsätta med bakning. Fick blodad tand här i går som man säger. Hehe! Fast det blir nog mer åt det sötare hållet idag.

Christmas fruitcake

Har inte riktigt bestämt än vad det blir men det brukar ge sig när jag väl sätter i gång. För övrigt så önskar jag er alla en underbart härlig dag så länge! Så syns vi senare som vanligt!

3D Santa


Här har ni också en helt underbar julsång med Celine Dions ljuva stämma. Lyssna se och bara njut! ;-)

Av Madde - 7 december 2009 22:57

Ja, den här dagen har varit underbar från morgon till kväll. Allt har gått bra med bakning mm. Huset står fortfarande kvar och jag lever! Hehe! Så nu återstår det bara för mig att önska er alla en riktigt underbar natt med förhoppningsvis ljuva drömmar! Blow Kiss



  

Så syns vi i morgon igen!

Sleeping

Av Madde - 7 december 2009 16:45

Kunde inte låta bli att provsmaka i alla fall. Ett pyttehörne blev det och brödet smakade ljuvligt.   

Ska bli gott att äta i morgon till frukost.

Chic Heart

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards