mads

Alla inlägg under oktober 2009

Av Madde - 25 oktober 2009 17:47

Då har jag nyss sett en skräckis som heter Drag Me to Hell. Ja, det var faktiskt bara jag som såg den för jag hittade den på en viss sajt på nätet där man kan kolla på filmer online. Sambon är inte så förtjust i de filmerna då de inte är textade men mig gör det absolut ingenting. Så vad handlade filmen om då? Jo, en banktjej som nekade en gammal kvinna ytterligare lån som hon behövde för att få bo kvar i sitt hem. När kvinnan inte fick lånet så uttalade hon en förbannelse över tjejen som efter den var sagd fick ett slags andeväsen från helvetet efter sig. Nu började ju då jakten på att försöka bli av med detta väsen innan den skulle lyckas ta död på henne. Var den då bra? Sådär måste jag nog säga. Jag hoppade väl till några gånger men någon nagelbitare var det väl inte direkt. Det är väl så tyvärr i dag, att de jobbar för mycket med olika tekniker och effekter i stället för kvalitén på själva innehållet. En film med en bra handling klarar sig alldeles utmärkt utan en massa effekter men en film med tomt och ointressant innehåll blir absolut inte bättre för att de slänger in en massa effekter. Synd att vissa filmmakare inte lägger ner lika mycket tid åt båda hållen. Tänk vilka dunderfilmer det skulle kunna bli. Jaja...Jag fick tiden att gå i ca en och en halvtimma i alla fall. Och så dålig var den inte.Flört

Så här såg den gamla damen i filmen ut. Är hon inte söt så säg? Hehe!


Hur gick det då med mitt pärlletande då? Inget vidare. De pärlorna jag var ute efter hade de inte på Panduro så jag får köpa dem via nätet i alla fall. Snyft! Jag som så gärna hade börjat mitt projekt i dag men då får jag vänta några dagar i stället. Och jag måste bara få säga: Faan vilka priser de har på sina saker. De är ju inte riktiga någonstans men ändå så köper folk mängder av grejer av dem. Jaja, deras vinst och folkets förlust.Flört


Jag kommer fortsätta kvällen i samma anda med att titta på film. Men jag önskar er alla en trevlig fortsättning på söndagskvällen så länge!Skrattande

Av Madde - 25 oktober 2009 09:24

God morgon alla bloggare! Ni har väl inte glömt att ställa tillbaka klockorna en timma nu? Vi eller rättare sagt min sambo har gjort det här nu på morgonkvisten. Själv har jag inte gjort mer än att starta datorn och nu sitter jag här. Hehe! Nej, inte så länge till. Ska fixa frukost sedan vill jag nog ut och kolla i lite affärer. Det regnar här så det finns inget som lockar till något utearbete precis. Först och främst så är jag ute efter en viss sorts pärlor så jag får väl ta mig till Panduro mot bättre vetande. De är ju så himla dyra på det stället. Brukar i vanliga fall köpa mina pärlor på nätet men den här gången har jag ingen lust att vänta utan vill börja med mitt projekt snarast. Jaja, en får väl se vad man hittar. Önskar er en trevlig söndagsmorgon så länge!Skrattande

Av Madde - 24 oktober 2009 23:19

Vill bara önska alla andra nattugglor en riktigt...



Kram Madde ;-)

Av Madde - 24 oktober 2009 16:56

I dag hittade jag faktiskt en hel del, tycker jag själv i alla fall. :-) Det viktigaste var ändå räven och den fick jag köpt och jag hittade en hare också så nu har jag två julklappar till min farmor.

    


Sedan så hittade jag några fina lyktor som jag ska ha till jul! Är de inte underbara så säg? Flört

    


Det blev också en större glasvas. Hela 31 cm hög och 17 cm på det bredaste stället med ljuvliga former! Jag bara älskar detta blåa glas i alla dess former. 20 kr var ju också nästan oförskämt billigt för den här!

  


Åh...Vad jag önskar att jag hade råd med en sådan här kamera. Det blir verkligen bra bilder till och med för en sådan oerfaren fotograf som jag! "Fniss" Men jag får nöja mig med att kunna låna den här kameran över vissa helger och det är ju inte fy skam det heller.Flört

Så jag är supernöjd med min dag och mina "nya" fynd!Skrattande


Däremot så måste jag få klaga lite också.

Vissa folk är inte riktiga någonstans. Folk är nästan fel och kalla dem. Vilddjur låter nog bättre. Vi var nämligen på en loppis i Stenungsund också där de hade börjat utomhus med en auktion först. Vi stod och kollade på den en stund tills vi såg hur kön växte till loppisen. Duktiga som vi var så ställde vi oss i ledet för att vänta på att dörrarna till loppisen skulle öppna. Det fanns ett fåtal till som följde detta goda exempel men sedan så kom bufflarna. Unga som gamla knödde ihop sig till en enda stor gröt mitt utför dörrarna. Vi som köade hade ställt oss lite åt sidan från dörrarna och vi var ganska många men av någon konstig anledning så syntes vi tydligen inte inför dessa huliganer! Jaja, det får väl gå då, tänkte vi, vi har ju faktiskt ingen brådska. När vi då väl hade kommit in i lokalen så försökte vi följa loppisborden som var utställda längs med väggarna men ack för att vara snäll i sådana lägen. Vi kunde stå så vi hade bordskanten i magen och ändå kom det vissa tanter och pressade sig in i mellan en och bordet. Det var ingen pardon där inte! Grrr!!!! Ibland är inte smockan särskillt långt borta kan jag säga. Tur att man inte gör eller säger allt man känner för i vissa lägen för då hade jag väl åkt in i finkan för länge sedan. Hehe!

Så här var de i mina ögon i dag! Plånboken framme för att kunna göra så snabba klipp som möjligt och med ett galet uttryck i ansiktena. De kunde ta mig sjutton gå över andra för att få första tjing på prylarna.



Jag kan ju säga, att vi var inte där inne särskillt länge innan vi fick nog och flydde ut. Men som ni märker så klarade vi oss, helskinnade med livet i behåll utan några större skador.Flört


För övrigt så mår vi bara bra och är väldigt mätta och belåtna just nu. I dag blev det nämligen Thaimat från den lokala thairestaurangen och det var mumma det. Resten av kvällen kommer att gå i stillhetens tecken. Några filmer och bara slappa och mysa. Hoppas att ni andra får det lika mysigt denna lördagskväll! Skrattande


Av Madde - 24 oktober 2009 08:19

Då var det snart dags för loppis igen då. Jag hoppas så att hon jag pratade med sist har tagit med sig några porslinsrävar som hon vill sälja till mig. Min farmor önskar sig nämligen sådana och det hade ju varit kul att få fixa julklappen till henne redan i dag. Vi får se. Ibland så kommer ju inte alla i håg vad de har sagt men jag hoppas. :-) Just porslinsrävar är annars väldigt svåra att få tag i, jag har letat och letat utan resultat. Jag vill ju också att de ska se ut som rävar och inte som några andra nymoderna konstiga spektakel. ;-)


Men nu ska jag äta frukost för vi ska snart bege oss men jag önskar er alla en riktigt trevlig lördag så länge.Skrattande


Aliena nobis, nostra plus aliis placent.
Vi tycker bäst om andras ting, andra bäst om våra. (Publilius Syrus)


Tyckte detta citatet passade bra i dag med tanke på våran loppistur! Bye bye!

Av Madde - 23 oktober 2009 19:06

Ja, i dag fick jag för mig att prova en ny sorts teknik vad det gäller smycketillverkning. Det kallas för rysk spiral. Man kan väl säga att man syr pärlorna på ett speciellt sätt. Pilligt som bara den var det, men så kul. Skrattande Det är det jag tycker så mycket om med just smycketillverkning att man kan göra på så många olika sätt. Resultatet ser ni i föregående inlägg. Jag har nämligen lagt ut armbandet jag gjorde till försäljning här på Bloppis sidan så får vi se om någon nappar. Annars så blir det lugnt resten av kvällen. Kanske, kanske, jag får leka med ett nytt program som sambon håller på att fixa till mig. Där man kan göra egna animerade bilder. Göra så de glittrar och glimmar mm. Det är också en sak jag bara älskar! Att leka med bilder och ändra om lite här och där. Vi får väl se hur det blir, om det blir i dag eller i morgon. Men jag önskar er alla en trevlig fortsatt fredagskväll så länge! Flört

Bloppis-annons
Av Madde - 23 oktober 2009 19:05

Ett nygjort moderiktigt armband till salu. Vita glas stavar och silverlined seedbeads. Sterlingsilver i övriga detaljer förutom vingarna som är i tibetsilver och glorian som är en tvinnad guldplätterad ring (allergifritt). 22 cm långt och ca 1 cm brett. Låset är ett enkelt så kallat instickslås, för att förenkla på och av-sättning. Stämplat MC vilket står för M Creation. Ängeln går också att ta av då den sätts fast med ett klolås vilket gör att man kan ha ängeln i ett halsband i stället om man vill. :-)


Pris: 375 kr + 22 kr i fraktavgifter.


Skicka ett mail vid intresse. Mvh Madde :-)


     

Smycken, Säljes - Uddevalla (Västra Götalands län)
Pris:    375:-
Av Madde - 23 oktober 2009 08:59

Japp! I dag är det verkligen en GOD morgon. Det är fredag och jag mår toppen. Så den här dagen kommer att bli betydligt bättre än gårdagen.


För i går så kände jag mig ungefär så här!



Och i dag känner jag mig så här!

Det är helt enkelt en underbar start på fredagen! (än så länge) Hehe!

Ska börja med frukost så får jag se vad det blir för projekt i dag men jag önskar alla en underbar fredag så länge!Skrattande


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards