mads

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Madde - 4 oktober 2009 10:47

I dag ska jag faktiskt ta mig i kragen och gå ut i trädgården och greja lite. Solen skiner men det är fortfarande lite småruggigt ute så några "minuter" till kan jag allt vänta. Har en Lupin som jag tänkte försöka sno fröna ifrån och plantera om. Var ute på nätet och kollade efter råd men alla skriver så olika. Vissa skrev att de ska tas in och förvaras kallt och sedan så dem till våren. Andra skrev att man ska ta ur fröna ur sina höljen och sätta dem i jorden med en gång. Vissa skrev att de ska blötläggas innan sådd, andra hade bara "slängt" ut dem på plats mm. Så jag får väl ta och prova lite av varje så får jag väl hoppas att något av alla förslagen fungerar. Det här med blommor verkar ju vara en hel vetenskap. Fast kul är det allt och man lär sig alltid något nytt. Dahliorna ska upp i dag också då det inte blev härom dagen. De blommar fortfarande och har blivit jättestora och det är massor av blommor så det känns väldigt tråkigt att ta upp dem. Får hoppas bara att jag lyckas övervintra dem så att jag får lika fina blommor nästa sommar. Trädgårdsprydnaderna ska även de tas in innan den hårdare frosten kommer. Usch, vad tomt och tråkigt det kommer bli i våra rabatter. Jaja, det är inte så mycket att göra åt, jag får väl titta på mina sommarbilder om saknaden blir för stor. "fniss" Det blir det nog lite av en pysselsöndag i dag. Lite småplock här och lite småplock där men jag önskar er som vanligt en helt underbar söndag.Flört 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards