mads

Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Madde - 31 oktober 2009 23:25

Ja, idag (läs igår då klockan är över 12) har det varit fullt upp från morgon till kväll. Vi startade dagen med ett loppisbesök. Där jag hittade en liten urna, duk, utelampa och sambon hittade videoapparater till sin mamma. Upp till kyrkogården för att tända ljus på min farfars grav och sambons pappas grav. Det blir så fint på kyrkogårdarna just den här helgen. Som ett hav av massor av stjärnor när mörkret kommer. Sedan så hann vi hem och göra oss i ordning, fixa välkomstmackor till våra goa vänner och givetvis till oss också. ;-) Vi var precis klara med allt när de dök upp. J deras dotter var en riktigt söt liten häxa. Jag gjorde i ordning F till en också.

På första bilden är J. Sedan så kommer F i den oranga häxhatten.

 

    

Nu är de redo för en Bus eller Godis runda! Flört Är de inte helt underbart söta?


Fick pyntat lite hemma i hallen också!

  


Sedan så hade vi ju också helt plötsligt fått spindeln Kurt i ena trapphörnet också!

  


Vi hade också pyntat lite vid ingången (för att locka till oss barn som vi kunde skrämma)! Hihi!!

  

  

Bohooooo! Redo för Halloweenmonsterinvasion! ;-)


Lasagne blev det till middag men någon efterätt orkade vi inte med. Vi nöjde oss med chips och godis i stället. När vi då var nöjda och belåtna så tog jag resolut fram spelet Trivial Pursuit, kort och gott TP. Det blev många skratt kan jag lova. Ett ex, var när J skulle läsa en fråga. Tänk nu också på att hon är 10 år. Frågan löd: Vilken är Djurgården IF:s hemmaplan i fotboll? Varpå hon säger: Frågan handlar om någon slags djurgård och fotboll. Där ser man hur barn uppfattar saker och ting, ganska självklart egentligen om man skulle utgå från texten. Det andra var när M skulle läsa en fråga och han läser först: Vilket årtal kom "annasen" till Sverige?...???...Sedan läste han om och då blev det "annansen". Det roligaste var när vi löste det med att fylla i "ananasen" och först då förstod vi också frågan. Hihi!! Ja, tänk så fel det kan bli ibland. Vi spelade fram tills de skulle åka hem. Klockan hade hunnit bli en bra bit över 23 också men det är som vanligt. Tiden går så himla fort när man har roligt! Enligt mig, alldeles för fort men det kommer ju fler gånger.


Nu däremot så är jag en smula en trött, så jag ska väl smita in i sovrummet och kolla TV en stund. Sambon är redan där men jag får önska er alla andra en riktigt God Natt!

Kram Madde Skrattande



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards