mads

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Madde - 19 oktober 2009 22:24

Njae...Inte riktigt lyckad kombination enligt mig. Kvällens avsnitt kommer inte att bli en av mina favoriter precis. Å andra sidan så tycker jag nog att de flesta CSI har ballat ur en aning. De var mycket, mycket bättre förr. Det måste väl ändå finnas intressantare mord än så här i USA som de kan ta och göra avsnitt av! Eller har de slutat med att ta från verkligheten och har börjat hitta på handlingarna själva tro? Ja, inte vet jag. Däremot så vet jag att JAG tyckte om de gamla avsnitten mer. Det var mer action i dem så att säga. Mer inblick i både brotten och uppklarningen. Men det är vad JAG tycker det! Hoppas att det blir mer fart igen för jag är allt lite besviken då jag annars har älskat alla de olika CSI. Jaja, en kan inte alltid vara nöjd. I morgon kommer i alla fall Navy CIS, Mentalisten och Ugly Betty och dessa har än så länge inte gjort mig besviken. Men det är i morgon det! Nu återstår det för mig att önska er alla en riktigt God Natt. Hejdå bloggen! Vi ses i morrn! Flört

Av Madde - 19 oktober 2009 14:57

Då får det vara nog för i dag. Ryggen började protestera mot allt grävande. Ååå...vad jag önskar att jag hade haft en jordfräs. Då hade det bara varit och köra på för fulla muggar. Tycker jag har varit duktig i dag ändå. Någon påbörjning av muren blev det ju dock inte i dag men den lär inte springa ifrån mig heller om man säger så. :-) Veckan ska ju fortsätta i mildhetens tecken men den ska bli blötare så jag får väl hoppas på det bästa. Här kan ni se hur långt jag har kommit i dag. Först har vi ju givetvis FÖRE bilder! Det måste man ju ha! Hehe!

    


Och så här ser det ut nu.

    

Så ja, i dag tycker jag allt att jag har förtjänat maten som liten senare kommer att bestå av min farmors underbart goda köttbullar och kokt potatis med brunsås och...nej, inte lingonsylt. Utan svartvinbärs gele. Det är mumma det!Skrattande


Men jag får nog ta mig en macka först då middagen inte blir förrän vid 18.30 tiden i kväll och jag är faktiskt ganska hungrig redan nu, då jag inte ätit lunch i dag. Ville ju gräva färdigt först. För jag vet att om jag sätter mig till rätta och slappar en stund så är det så svårt att komma i gång igen och speciellt om man har ätit, så jag valde att gräva på. Men nu ska jag nog ta det lilla lugna resten av dagen. Nä, nu kurrar magen så nu får det bli smörgåstillverkning. :-)

Av Madde - 19 oktober 2009 09:32

Då det är så gott ute i dag tänkte jag ge mig ut i trädgården och börja bygga upp min rabattmur. Det enda som kan stoppa mig i dag är om det börjar regna. Så jag hoppas på det bästa. Det hade varit så gott att få det gjort för annars blir det nog inget av förrän till våren. För får jag bara den färdig så är jag är i stort sett nöjd för i år och kan som björnarna brukar göra om vintern, gå i (trädgårds) ide. :-) Får se hur långt jag hinner bara. För jag vet att även om JAG tror att det ska gå fort och lätt så vet jag också av erfarenhet att det brukar ta längre tid än man tror. Jaja, om det ska bli något gjort så är det nu dags att ge sig av ut men jag kommer tillbaka. Eller som Arnold Schwarzenegger sa: I´ll be back! Hihi!! Ha en underbar måndag så länge!Skrattande

Av Madde - 19 oktober 2009 00:40

Jaha, nu var jag här igen! Har precis kollat på en gammal rulle med Van Damme. Filmen heter Maximum RISK och den gick på TV4 film. Det var väldigt länge sedan jag såg den sist så det var riktigt kul faktiskt. Fortfarande lika underhållande. För övrigt i kväll så blev det faktiskt ingen film utan jag fastnade i: Vem kan slå Filip och Fredrik? Förra året så vet jag att jag höll på motståndarna men det gjorde jag inte i dag (i går får det ju bli, klockan har ju gått över tolv så...). Tyckte inte riktigt om den där Anders. Verkade vara en riktigt dålig förlorare med den ena bortförklaringen efter den andra. :-( Så nej, den här första omgången så tyckte jag allt att det var de rätta som vann. Synd bara att Fredrik är så överspänd men det är ju sådan han tydligen är så det är ju bara att acceptera. Jag är i alla fall glad att han inte är min "gubbe" för då hade jag nog skämts. Men alla är vi olika och det är ju egentligen ganska tur det. För tänk så tråkigt det hade det blivit annars.:-) Måste också få säga att radarparet är väldigt duktiga så vi får väl se om någon lyckas slå dem i år.


Nej, nu ska jag nog gå och lägga mig men jag önskar er alla andra nattisar där ute en riktigt God Natt! Förvånad (Ska se ut som en gäsp!) Bara så ni vet. "Fniss"

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards