mads

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Madde - 9 oktober 2009 22:24

Var bara tvungen att tala om att resultatet av operation krullning blev jättelyckat!Skrattande

Önskar er nu en riktigt God Natt och att Ni Sover Så Gott när den tiden kommer!

Hejdå bloggen! Vi ses i morrn! :-)

Av Madde - 9 oktober 2009 20:09

Japp! Sitter just nu med spolar i hela huvudet! Håller nämligen på att permanenta håret. Jag är nämligen en sådan som fötts med så rakt hår som det går att få. Skittråkigt! Fast det är väl så om man inga lockar har så vill man ibland ha och har man lockar vill man ibland ha rakt hår. Jag gör det faktiskt mest för att få volym och för att kunna göra lite roliga frisyrer. Annars så blir det mest diadem eller att luggen som i och för sig egentligen är för lång för att kallas lugg sätts upp med ett spänne. Det bästa av allt är att det är min underbara sambo som hjälpt mig att rulla upp håret och ta i medlet. Gott att ha en sådan "gubbe" som inte räds för att göra lite icke karlgöra så här på en fredagskväll! "Fniss"  Synd bara att det ska lukta så förbannat illa och svida lite här och där. Men som min sambo sa när han drog åt en spole för mycket så jag skrek till: -Ska man bli fin får man lida pin och skrattade! Mmm...Jag sa då till honom att han är nog allt en liten smygsadist... Nejdå, så allvarligt är det nog inte. Hoppas jag...ObestämdHrm?!

Inte dyrt blir det heller. Vågar inte gissa på vad det kostar hos frisören att göra detta i dag. För ett antal år sedan så kostade det mig närmare 2000 kronor. Tyckte inte att det var värt de pengarna då resultatet blir detsamma som hemma, så sedan dess har det blivit hemanent med ett för mig utmärkt resultat. Topparna passar vi på att klippa efter varje rulle som rullas av. Enklare kan det inte bli och med det så önskar jag er alla en helt underbar fredagskväll vad ni än kommer att hitta på! Själv kommer jag sitta och se ut som en kärring ett tag till. Det är bara nerkasade knänylonstrumpor och förkläde som saknas!Skrattande

Av Madde - 9 oktober 2009 10:19

Om inte annat så kan man bli något man annars absolut inte är. Jag, en ängel?! Hehe! Det är nog snarare lite tvärtom emellanåt men det får bli nästa projektbild det!


Originalbild hämtad från nätet.

 

  

Mitt nylle insatt i stället men jag tycker allt att jag fick det ganska bra om jag får säga det själv! Hihi!!

Mjukare hår och så går det i varmare rödgula nyanser i stället. Ja, tänk så kul man kan ha!Flört


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards