mads

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Madde - 17 oktober 2009 23:54

Ack du ljuva 80-tal, vad jag saknar den tiden ibland. Axelvaddarna och hårsprayens tid. Det var bra musik och man hade skitkul. I alla fall jag! Flört Modet var färgglatt och helt underbart vilt. Man kunde nästan se ut hur som helst. Det fanns givetvis vissa riktlinjer på den tiden också. Jag kommer ihåg att jag var så stolt för mina BoyToy kläder. De var faktiskt riktigt snygga vad jag minns. Tacano var också ett märke som var populärt. Mycket slitna jeans helst med hål under ena skinkhalvan. "Fniss" Breda bälten, stora örhängen, vilket i och för sig har kommit tillbaka till viss del. Man skulle också gärna ha jacka på jacka, t ex en jeansjacka under en svart skinnjacka som man helst kunde ta av ärmarna på. Slingor i hela håret och så mycket spray att inte ens en orkan skulle kunna få det att svaja. Mycket smink med starka färger. Till och med mascaran hade olika färger som blå, grön, lila, rosa mm. Hihi!! Det var tider det. Så i kväll har jag och sambon roat oss med att lyssna på gamla goingar från det ljuva 80-talet. Har till och med gjort en musiklista på Spotify som jag döpt till Ljuva 80-tal. För er som också har Spotify så kan ni gå via länken nedan så kommer ni till min lista.

http://open.spotify.com/user/mrsmadde/playlist/1lPHV1mOQMxO64lviITcoy



Här är en lista på några av låtarna. Lyssna och framför allt NJUT! Skrattande Listan uppdateras då och då så det blir bara fler och fler låtar med tiden. ;-)


Baltimora-Tarzan Boy

Alphaville-Big in Japan

Sandra-Maria Magdalena

Laura Branigan-Self Control

Taylor Dayne-Tell It To My Heart

Sabrina-Boys

Samantha Fox-Touch me

Modern Talking-Cheri Cheri Lady

Bananarama-Cruel Summer

Chaka Khan-I Feel For You

Gazebo-I Like Chopin

Den Harrow-Catch The Fox

Modern Talking-Brother Louie

Carola-The Runaway

Modern Talking-You´re My Heart, You´re My Soul

Ofra Haza-Im Nin´Alu

Yazoo-Don´t go

Culture Club-Do you Really Want To Hurt Me

Falco-Rock Me Amadeus

Gary Moore-Over The Hills and Far Away

Gary Moore-Empty Rooms

Lita Ford & Ozzy Osborne-Close my Eyes Forever

Carola-Brand New Heart

A-HA-Take On Me

Johnny Logan-Hold Me Now

Richard Marx-Right Here Waiting

Den Harrow-Don´t Break My Heart

Limahl-Never Ending Story

Europe-Carrie

Bryan Adams-Heaven

Heart-Alone

Falco-Jeanny

Cutting Crew-(I Just) Died In Your Arms Tonight

Stevie Wonder-I just Called to Say I Love You

Chris De Burgh-The Lady In Red

Lionel Richie-Hello


Med denna balladsavslutning så önskar jag er alla en riktigt God Natt! Mvh Madde

Av Madde - 17 oktober 2009 12:40

Har bett båda barnen nu under veckan att städa sina rum. Plocka undan grejer som ligger där de inte ska ligga. Frågade F vid frukosten om hon hade städat sitt rum då hon ska åka till sin mormor i dag och sova över där. Fick givetvis svaret: Nej. Jag undrade: Varför inte det då? Fick favoritsvaret tillbaka: Vet inte! Det får jag höra ganska ofta när jag frågar henne om saker som hon speciellt tycker är tråkigt eller när hon gjort något som hon vet att hon egentligen inte får. Gav henne då ett ultimatum att det blir ingen mormor förrän det är städat. Sagt och gjort så gick hon ner och "städade". Kom upp efter en liten stund och sa att det var färdigt. Jag gick då ner för att kolla. Hmm?! Det låg fortfarande grejare på golvet som papper, spel, kläder i fotöljerna och sängen var obäddad. Sa detta och fick till svar: Måste du vara så petig? Ja, sa jag då och talade om att hon hade haft hela veckan på sig varpå hon svarade: Men jag har ju inte hunnit! Hur kan det komma sig om man är på sitt rum i en hel vecka och inte hinner att städa en enda gång under tiden? Detta frågade jag också. Svaret blev nu en axelryckning i stället. Sambon som nu började känna pressen på sig att åka i väg med henne kom ner och sa att hon kunde ju fortsätta i morgon. Han är också en sådan person som vill att det helst inte ska vara några konflikter över huvud taget och det är ju inte det lättaste precis. Mmmm...Vi får väl se hur det blir med det. Hon får väl helt enkelt inte gå och lägga sig förrän det är färdigstädat och detsamma kommer gälla för A också som stod i dörren och småflinade. Så han kommer inte undan han heller om han nu trodde det. För i dag hade han i alla fall ingen lust. Nänä.. Jag tror att jag kommer göra så i fortsättningen att det som inte ligger där det ska ligga kommer jag lägga i sopsäckar och ställa undan med kommentaren: Att tydligen så har ni för mycket grejer då de inte verkar få plats i varken garderober, hyllor eller lådor så jag har slängt dem. Vad tror ni om det? Kan det hjälpa tro? Obestämd Då blir jag väl den där stygga styvmodern som A brukar säga skämtsamt när han blir tillsagd att gör något han inte har lust med fast han vet att jag föredrar rätt och slätt mitt namn.Skrattande För blir det inte gjort nu så står det ju still i rummen under veckan som kommer då de är hos sin mamma som vanligt. Och det är jag inte speciellt pigg på! Så då får jag väl bli den där dumma då!Flört

Av Madde - 17 oktober 2009 11:01

Man skulle kunna tro att det är vår ute i dag. I går snöade det och var riktigt kallt och i dag är det sol och ganska behagligt. Snön är borta också som tur är. Den behöver inte dimpa ner än, den kan allt vänta ett bra tag till. Vad vi ska hitta på en sådan här vacker dag vet jag inte riktigt. Sambon är just nu och spelar på hästar så vi får väl komma överens om det sedan när han har kommit hem igen. Det jag vet är att man måste ju ta vara på en sådan här dag den får bara inte gå till spillo. I morgon kan det ju vara ruskväder igen. Hoppas att ni andra har en lika vacker, solig dag som vi! Det behövs allt soliga dagar nu när det mörknar så fort på kvällarna man blir både piggare och gladare. Skrattande  Vad ni än kommer hitta på i dag så önskar jag er alla en underbar lördag så länge!Flört

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards