mads

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Madde - 16 oktober 2009 12:49

Den här musikvideon är helt underbar och framför allt rolig! Lyssna på texten, han har verkligen lyckats på ett underbart sätt att framställa sin kattunge på. Videon i sig är också väldigt kul att titta på. Så kolla in och njut!Skrattande

http://www.youtube.com/watch?v=Qit3ALTelOo



Av Madde - 16 oktober 2009 10:05

Det här måste ni bara se! Så gulligt! Fick syn på det här klippet när jag sökte efter en speciell kattras som jag vill veta mera om. Nämligen Maine Coon katten. De ska ju ha ett speciellt läte så jag chansade på att det fanns någon som hade spelat in sin pisses läte. Jag fick då syn på den här lilla sötnosen och tänkte att det här måste jag bara dela med mig utav och det fick mig att le riktigt ordentligt kan jag säga:-) Hoppas att det kan glädja några till! Skrattande


http://www.youtube.com/watch?v=Wgw0mtMXDks


Av Madde - 16 oktober 2009 08:29

Tänk när man var liten och första snön kom. Jag blev alltid lika glad och alltid lika besviken då den försvann lika fort som den kom. Man ville ju så gärna att den skulle lägga sig med en gång så man kunde ta fram pulkan eller göra snögubbar. Jag sjöng: Titta det snöar, titta det snöar! Allting blir vitt vitt vitt... osv! I mitt vuxna liv kan jag säga att nu är det precis tvärtom om. Nu låter det så här i stället: Nej! Faan! Inte redan! Det räcker ju om den kommer vid Lucia och håller sig fram till slutet av julhelgen. Som vuxen ser jag mest problem med med snön. Det ska skottas, sopas av bilen, halkrisk ute på vägarna, kalla och blöta skor mm. Visst är det vackert när snön ligger där som ett gnistrande vitt täcke men inte på stadens gator. Här är de nämligen fruktansvärt dåliga på snöröjning. En kompis till mig som kommer från Kiruna hade aldrig varit med om sämre snöröjning. Han tyckte att man skulle skicka upp dem till Norrland för att se hur det ska gå till. Jag höll med! Sambon berättade att när han var i USA så hade de jättestora snöplogar som skyfflade snön på nolltid. Det är ju tyvär så att när man bor i stan så håller sig inte snön vit utan den får en tråkig svartbrun färg. Här blir det också väldigt halt på stadsvägarna för att snöröjningen hittar på den ena ursäkten efter den andra. Vi har inga pengar! Vi har inget folk! Hrm?! Alla de vintrar som snön lyst mestadels med sin frånvaro då? Har de inta sparat de pengarna då? Finns ju gott om arbetslösa! Utbilda några av dem! Jag fick då reda på att det fungerar inte riktigt så. Kommunens smågrupper kan inte spara pengar så som vi kan. De får nämligen en pott som de har äskat (begärt enligt önskemål) för. Tar pengarna inte slut så får de mindre pengar till nästa år och kvarvarande försvinner ur budgeten. Alltså ex: Jag får en hundring att handla mat för men det räckte med femtio, då får jag bara femtio nästa gång att hushålla med och de femtio jag hade kvar från förra inköpet får jag lämna tillbaka. Det hade väl varit smartare att jag som var sparsam hade 150 att handla för nästa gång i stället? Helt sjukt! Detta system har också gjort att vissa handlar onödiga grejer för de sista slantarna i potten bara för att kunna få lika mycket och kanske lite lite till inför nästkommande år. I dessa tider så låter ju detta helt absurt! Tänk nu också på att det som handlas i sista minuten inte är för småpengar utan för stora pengar! Bara för att de ska kunna få samma medel nästa år. Tänk i stället om det som inte använts gick till en annan pott för t ex våra skolor, sjukvården mm. i stället för att slösas bort på onödiga prylar. Då kanske våra barn och äldre snart kan få samma goda mat som de får i våra fängelser! Bättre kvalitet på undervisningarna! Bättre material! Ja, den listan skulle nog kunna göras hur lång som helst! Nej, fram för ett nytt system då det gamla inte fungerar och det behöver man inte vara en insatt politiker för att fatta! Tänk vad mycket den här stackars första snön virvlade upp i mina morgontankar! Jaja..hihi...den här kommer ju inte lägga sig i alla fall. Det har mer och mer övergått till snöblandat regn i stället. Fast det är klart! Man ska aldrig säga aldrig! "Fniss" Tur är i alla fall att det är FREDAG! Underbart! Så jag får önska er alla en underbar FREDAG och hoppas att den blir som ni har tänkt er! Eller kanske rent utav bättre?!Skrattande

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards