mads

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Madde - 6 oktober 2009 09:47

Sedan jag vaknade i morse har jag haft julsånger i mitt huvud! Jag har gått omkring här hemma och sjungit "Nu kommer det tomtar (ho)"! "Rocking around the christmas tree"! Givetvis också sången som står i rubriken. Undrar om det är för att det börjar bli så sabla kallt ute? Eller jag kanske går omkring här och tycker att det borde vara jul nu egentligen, så där omedvetet? De mörka kvällarna har kanske satt i gång mina jultankar? Jag vet bara att jag just nu inte får låtarna att försvinna! Fast det är klart, det hade nog inte skadat med lite juligt pynt här och där. Nu menar inte jag tomtar och andra riktigt juliga saker utan mysig belysning. Tänk vad trevligt det hade varit om man kunde ha tänt ljusslingor i trädgården utan att bli idiotförklarad. För se bara vilket arbete vissa personer lägger ner på sina julbelysningar och så har de knappt hunnit få upp dem innan det är dags att ta bort dem igen. Jag hade inte haft något emot att se små ljus glittra i träden lite varstans redan nu. Slingor på balkonger/altaner mm. Tror att de flesta hade tyckt det var trevligt nu när det mörknar tidigare och tidigare för varje dag som går. Fast inte ens jag är så kaxig att jag skulle börja sätta ljus i trädgården. Mesigt! Jag vet! Egentligen borde man göra precis vad man vill men så har man den där lilla filuren på axeln som viskar i örat: "Nej, det går inte! Alldelels för tidigt! Vad ska grannar och andra som går förbi här tänka?" osv... Så jag gör nog som alla andra tråkiga, väntar tills man "får lov!" Jag får tända stearinljus och mysa inne så länge och fortsätta gå här och småsjunga julvisor. Det roliga är ändå att jag tycker inte om när de börjar julpynta i affärerna för tidigt men det kanske är för att i det fallet så är det ju endast i kommersiellt syfte. Fast å andra sidan så tycker jag om när julbelysningarna kommer upp och glittrar som ett hav av små stjärnor. Hrm?! Alltså lite mer kortfattat så får det bli: Belysningar = Ja! Tomtar och julkulor = Endast närmare jul! Hihi!! Vilka tankar man kan få ibland. Jaja, nu ska jag fortsätta sjunga julvisor och se vad jag har lust att syssla med i dag. Önskar er som vanligt en trevlig tisdag med eller utan julvisor så länge!Flört

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards