mads

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Madde - 15 oktober 2009 20:13

Japp! Snart kommer den rafflande fortsättningen på Criminal minds. Förra vecka blev ju Hotch skjuten. Vad vi tittare tror i alla fall. Kommer han att överleva eller...? Om jag är inne i TV-seriernas värld? Nej, inte alls, men vissa program får man bara inte missa. Criminal minds är en av dem. Att se på TV på kvällarna är ett sätt för mig och min sambo att koppla av och mysa. Oftast så sätts inte TV-n på förrän vid 20-21 tiden och det tycker inte jag är så farligt. Däremot så kan det väl bli lite väl sent emellanåt men kan man inte somna så kan TV-n faktiskt fungera som ett bra sömnmedel. Fy för att släcka ljuset vid en speciell tid bara för att NU ska man sova och få sina 8 timmars sömn. Näpp! Inget för oss i alla fall. Jag vet att jag gjorde så ett tag men jag var inte piggare på mornarna för det.

Hur många gånger har man inte också lagt sig "i tid" och bara legat och vänt sig fram och tillbaka tills lakanet har format som som en enda stor korv för att man inte är trött. Man ligger ju inte heller direkt skönare på en knölig säng. Ska väl tillägga också att vi ser på TV inne i sovrummet på kvällarna, så skulle man somna så är det bara att sträcka sig efter kontrollen och stänga av och sova vidare. Underbart och fruktansvärt bekvämt! Nä, nu ska jag kolla lite mail och annat innan det börjar men jag önskar er alla en fortsatt trevlig torsdagskväll vilket ni sitter eller ligger och ser på TV!Flört

Av Madde - 15 oktober 2009 09:39

Modellen Filippa Hamilton har fått sparken för att hon enligt Ralph Lauren är för tjock!

Filippa är 178 centimeter lång, väger 54,4 kilo och drar storlek 32 i kläder. Skulle detta vara för tjockt? Hennes senaste bild är så retuscherad att hon knappt kände igen sig själv. Själv tycker jag att bilden påminner om en karikatyr teckning. Ni vet stort huvud och liten kropp mm. Alltså proportionerna stämmer inte överens. Det är många som reagerar på hur modellerna ser ut i dag men få som "riktigt" gör något åt saken. Tänk vad trevligt det hade varit att få se en salig blandning av modeller i stället. Korta, långa, smala, "lagom", tjocka, ja alla möjliga former. För vi är ju faktiskt alla olika även om vissa föredrar att kämpa efter ett ideal som någon eller några andra har "bestämt" att det är det rätta! Många har det vanliga förvarstalet om att kläderna sitter inte lika snyggt på "vanliga" modeller. Nähä....?! Rätta mig nu om jag har fel, men jag tycker nog att det är väldigt få som ser ut som modellerna på catwalken i dag. Med tanke också på deras kritererier så är det ju knappt modellerna själva platsar alla gånger. Vem sjutton gör de då kläderna för egentligen? Sitt egna ego för att visa världen hur duktiga de är och få det bekräftat endast på visningarna eller för potentiella köpare? Tur att de flesta av dem har svindyra kläder som rika köper annars så hade de nog fått leva på vatten och bröd i stället för lyx och flärd! Nej, jag saknar mer vanliga människor som jag och många med mig kan relatera till. Jag vill även kunna se bilder på modeller med former, både på den kvinnliga och manliga sidan! Inte bara på pluszise sidorna i en katalog!


Här är den retuscherade bilden.

  

KARIKATYR!!!! Eller så har retuscheringspersonen jobbat där för länge och glömt hur vanliga människor ser ut!Obestämd

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards