mads

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Madde - 2 oktober 2009 08:44

Var tvungen att ta lite bilder på höstlig fägring. Det kan bli väldigt vackra färger vid den här årstiden, synd bara att det har slagit om så fort och blivit så kallt. Så i dag får jag nog gå ut i trädgården vilket jag vill eller inte. Ta upp de blommorna som jag vill ha nästa år. Rensa bort ogräset som kommit upp innan markfrosten sätter in ordentligt. Ska jag vara ärlig så ser jag inte ett dugg fram mot detta men men...  

Japp, hösten är här så det blir inte så mycket att välja på. Här är en bild på grannens rönn. Den är fullsmockad med rönnbär. Ser nästan ut som om grenarna ska gå av utav tyngden men än så länge hänger de kvar. Det kommer bli mumma för fåglarna det. Speciellt för Sidensvansarna. De brukar besöka oss närmare jul varje år och sedan är det tomt på allt vad bär heter.


  

Kastanjen börjar också få sin vackra färgskiftning!


  

Avslutar med en annan härlig bild i många olika färger. Här kan man säga att sommaren möter hösten på ett väldigt angenämt vis! Som vanligt så önskar jag er alla en underbar fredag!Skrattande

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards