mads

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Madde - 3 oktober 2009 11:50

Jag har funderat på det här med skönhetsoperationer. Absolut inget jag själv skulle göra om jag inte råkade ut för någon olycka eller liknande. Varje dag möts man av bilder på människor som har gjort skönhetsoperationer eller sprutat in vissa ämnen lite var stans. Då kan man ju inte låta bli att undra: Var ska det sluta någonstans? Varför är det ingen av deras närmaste som talar om att vissa saker de gör med sitt utseende inte förbättrar det utan snarare tvärtom?


Jocelyn Wildenstein "Catwomen" har spenderat 25 miljoner kronor på att försöka efterlikna sitt favoritdjur katten. Tycker ni att hon har lyckats?

Och ja, det är samma kvinna på alla bilderna.

  

Själv föredrar jag bilden utan operationer högst upp till vänster.


Vi har ju också Melanie Griffith. Hon som var så söt en gång i tiden har enligt mig förstört sitt utseende. Det ser ju ut som hon har fått fläskläppar efter en boxningsmatch. Hon är ju heller inte direkt ensam om fläsläppsfenomet som kan ses på åtskilliga personer nu för tiden.

  

Nu är det i och för sig väldigt stor ålderskillnad mellan korten men ändå...


Varför är det ingen som säger något innan det är försent. Det lustiga är ju också att det blir vanligare och vanligare för varje år som går. Givetvis så får de ju göra vad de vill med sina egna utseenden och jag har egentligen ingenting med det att göra men själv blir jag faktiskt lite ledsen när jag ser hur det går åt fel håll. Varför har det blivit så farligt att åldras? Det finns ju inget mysigare än att se de gamla som åldrats med värdighet. Tänk bara vad man myser när man ser ett gammalt par som fortfarande håller varandra i handen när de går på stan eller sitter och myser i solen på en parkbänk. Kommer detta bli ett minne blått? Nej, jag vet faktiskt att det finns många med mig som tycker det här med skönhetsoperationer är absurt om det inte har i läkande syfte att göra. För visst behövs det skönhetsoperationer vid t ex, olyckor, brandskadade, harmynta mm. Jag kan till och med gå med på bröstförstoring/minskning om det har med patientens välfärd/psyke att göra. Som ryggont vid för stora eller att någon känner sig okvinnlig för att de knappt har några men bara om de gör det för att de själva vill och inte för samhällets skull. Jag önskar att alla kunde vara nöjda med sig själva precis som de är. Det tråkiga bara med den meningen är att det kommer aldrig att inträffa. Inte ens jag trots mitt skriveri här är nöjd med allt men jag tänker som jag skrev tidigare inte göra några skönhetsoperationer för det. NÅGONSIN! Tror nog att de flesta skulle klara av att leva med sina småfel och lite brister här och där utan problem. Tänk vad tråkigt också om alla hade sett likadana ut! Det är ju faktiskt våra småsaker som gör oss till just oss! Men det är vad jag tycker det. Annars så önskar jag er en superdupertrevlig lördag vilket ni är skönhetsopererade eller ej.Skrattande

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards