mads

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Mer än hälften hänger kvar...

Av Madde - 26 oktober 2009 13:36

Då har man varit duktig i dag med. Krattat mängder av löv. Vi har nämligen två jättestora ekar precis utanför vårt hus och de har nämligen börjat släppa sina löv. Resultatet utav det är ju att det blir mängder och kratta och inte ser det bra ut heller. Så jag gjorde en kraftansträngning idag men tyvärr så kommer det inte vara sista gången för i år. Mer än hälften av löven hänger nämligen fortfarande kvar. Rynkar på näsan Först hade jag tänkt och vänta tills alla löven hade rasat men insåg att det skulle bli väldigt jobbigt att kratta allt på samma gång. Så det var bara att bita i det sura äpplet och sätta i gång. Just nu ser det för tillfället väldigt rent och städat ut. Frågan är bara hur länge? Jaja, det ska väl "kännas" att man lever emellanåt också! Hehe!!


Vet ju också att man samtidigt gör en god gärning för de här små sötnosarna också. De gillar ju att lägga sig under lövhögar om vintern. Jag kan lova, att under den högen som jag bara fick ihop i dag kommer de ha det väldigt varmt och skönt! Och mer kommer det bli! Hihi!!



Ska nog fixa till något lätt att äta till mig och F som är hemma i dag då skolorna har lov denna veckan då jag i alla fall börjar bli hungrig. A är hos en kompis men kommer troligen hem senare i dag. Resten av veckan kommer F spendera från och med i morgon kväll hos sin mormor och hennes "gubbe". Hon kommer hem på fredag kväll igen, så då blir det bara A kvar som man ska försöka hitta på något åt. Förhoppningsvis så löser han detta själv men jag vet också hur rastlös han kan bli, så jag får väl vara beredd på att ge olika förslag som troligtvis kommer att ratas ändå. ;-) Nä, något att äta var det ju men ha det så gott så länge.Skrattande

 
 
ingela-typ

ingela-typ

26 oktober 2009 16:21

Bra du påminde om Hallowin,får bege mej på jakt efter pumpor nu då,är så fint att ställa på trappan med ljus i,he he bli skräckiga värre...brukar inte göra pumpapaj...men får kanske göra en nu när "over there"besök är här :) ...har du nått bra recept? sen målar jag mej själv lite häxig oxå...inte bara barna som ska ha skoj väl :D Ha det bäst ;) KRAM

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

26 oktober 2009 19:26

Hellohello! :-) Jag tänkte själv skära ut ansikten i pumpor för första gången i mitt liv så tyvärr har jag inget recept på på pumpapaj. Du får fråga dina gäster de om några borde väl ha några goda råd att ge dig. Jag menar de har ju firat Halloween betydligt längre än vi tråkmånsar här uppe i norden. Hehe!

Om du sminkar dig som en häxa så måste du lova att ta blider och lägga på din blogg sedan, så jag kan få kolla också. Hihi!! Tycker sådant är jättekul men jag vet inte riktigt än om jag kommer göra något liknande då vi får gäster på lördag. Jag får se...

Jag önskar dig i alla fall en trevlig kväll så länge! ;-)

Kram! Madde

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards