mads

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

I dag har jag i alla fall gjort mig förtjänt av maten! Hihi!

Av Madde - 19 oktober 2009 14:57

Då får det vara nog för i dag. Ryggen började protestera mot allt grävande. Ååå...vad jag önskar att jag hade haft en jordfräs. Då hade det bara varit och köra på för fulla muggar. Tycker jag har varit duktig i dag ändå. Någon påbörjning av muren blev det ju dock inte i dag men den lär inte springa ifrån mig heller om man säger så. :-) Veckan ska ju fortsätta i mildhetens tecken men den ska bli blötare så jag får väl hoppas på det bästa. Här kan ni se hur långt jag har kommit i dag. Först har vi ju givetvis FÖRE bilder! Det måste man ju ha! Hehe!

    


Och så här ser det ut nu.

    

Så ja, i dag tycker jag allt att jag har förtjänat maten som liten senare kommer att bestå av min farmors underbart goda köttbullar och kokt potatis med brunsås och...nej, inte lingonsylt. Utan svartvinbärs gele. Det är mumma det!Skrattande


Men jag får nog ta mig en macka först då middagen inte blir förrän vid 18.30 tiden i kväll och jag är faktiskt ganska hungrig redan nu, då jag inte ätit lunch i dag. Ville ju gräva färdigt först. För jag vet att om jag sätter mig till rätta och slappar en stund så är det så svårt att komma i gång igen och speciellt om man har ätit, så jag valde att gräva på. Men nu ska jag nog ta det lilla lugna resten av dagen. Nä, nu kurrar magen så nu får det bli smörgåstillverkning. :-)

 
 
Ingen bild

Carina

19 oktober 2009 18:21

Snyggt! Bra jobbat, nu får du slappa resten av kvällen. Ha det gött.

 
ingela-typ

ingela-typ

19 oktober 2009 19:17

oj,vilket jobb du gjort :O ,är verkligen jobbigt att gräva,kunde stannat nån och lämnat av en jordfräs tycker jag :)hoppas du somnar med ett leende på läpparna sen,brukar kännas så där nöjdsamt när man gjort en prestation man inte vanligtvis gör... mat smakar så super gott när man jobbat ute,och hederliga hemmagjorda köttbullar är riktigt gott.... :P .Må gott :)

http://imagaia.bloggplatsen

 
Ingen bild

Madde

19 oktober 2009 20:45

Hello Carina! Först så får jag tacka för komplimangen sedan får jag tacka för att jag får slappa. Hihi!! Ha det så himla gott du med. :-)

 
Ingen bild

Madde

19 oktober 2009 20:50

Hello Ingela! Det åkte faktiskt förbi en mindre traktor med skopa. Men inte då! Buhu!!!! Så jag kommer garanterat inte ha några problem med att somna senare. Tror jag i alla fall. Ja, farmors mat var ljuvlig men jag åt nog lite för mycket. Har en förmåga att göra det när det är så himla gott. Nu tänkte jag kolla in din blogg och se om det kommit några bilder på din hall än. Men ha det så gott du med! :-)

 
Yvonne

Yvonne

20 oktober 2009 07:30

Men oj, va duktig du har varit!!! *imponerad*
Japp! Du förtjänar verkligen farmors köttbullar! =)
Man känner ju sig så vansinnigt duktig när man har pysslat i trädgården! Kroppen är så där lagom mör!
En härlig känsla! =)

Ha en fin dag!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

20 oktober 2009 09:31

Tackar! :-) Å vad det är härligt att få höra att man har varit duktig. Hihi!! Då är det ju inte bara jag själv som tycker det.
:-) Önskar dig också en under dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards