mads

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Madde - 10 januari 2010 11:05

I går kväll fick jag och fröken bus ett ordentligt skrattanfall. Ni vet så där när man skrattar och skrattar och inte kan sluta. Det började när farmor skulle ta grädde till våfflorna. Vi var nämligen så lata igår så vi hade köpt spritsgrädde på tub och hon har lite problem med funktionen på den.

 Både jag och fröken bus mindes då när hon för första gången skulle ta utav den sortens grädde och i stället för att trycka uppe vid munstycket som man ska så försökte hon klämma på tuben. Det är ju inte lätt att veta om man aldrig har sett en sådan förut men vi skrattade så vi grät. Kan ju också lova att ingen hade blivit mer förvånad än jag om hon hade lyckats få ut grädden på det viset. Hehe! Farmor har fortfarande lite problem men nu får hon i alla falla ut lite grädde på rätt sätt. Ska väl tillägga att farmor tyckte det var kul också. Hon mindes själv första gången hon läste på en dricksflaska med namnet:

 7uplogousa.jpg

Självklart läste hon just sju upp i stället för seven up. Då hade jag kul kan jag säga. ;-) En kompis pappa hade sagt koola liggt istället för "cola lajt" Cola light. Ja det här med engelska och för många av oss annars självklara förkortningar är inte alla gånger så lätt. Vet ju att det finns massor som vi kan lära oss utav de äldre som vi har betydligt större användning av än något så simpelt som rätt uttal på drickasorter. Eller vad tror ni? Hihi! Men kul är det i alla fall. Det är ju också så härligt att få skratta av sig emellanåt. Jag hittade det här klippet där det finns ett och annat smittande garv!


Hoppas att jag lyckades få några mer att skratta denna söndag. ;-) Kram på er!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards