mads

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Madde - 21 januari 2010 11:37

Idag hade jag tänkt och genomföra en Operation RÖJ i barnens rum. Har nämligen tröttnat på att de inte kan lägga in det nytvättade i garderober eller i byrålådor eller lägga smutstvätten i tvättkorgarna. I stället så ligger det grejer och kläder överallt. Jag har sagt till dem så många gånger och nu har jag tröttnat. Så jag sa till min käre sambo i går att jag skulle ta alla kläder och saker som låg där det inte skulle och lägga i påsar för att sedan säga till dem båda att jag ska "skänka dem till bättre behövande då de tydligen har för mycket grejer, eftersom det tydligen inte får plats i varken skåp eller lådor". Nu var det så att sambons 14-årige son hade stått och tjuvlyssnat på oss när vi pratade i går så när jag hade laddat med påsar och gick in i deras rum i dag så var det redan hyffsat städat. Givetvis så trodde jag att det var min sambo som hade skvallrat för barnen men fick reda på att A hade sagt att han hade hört vad vi hade pratat om till sin pappa. Kommentaren han hade sagt var: "Hon ska inte tro att hon får mer respekt för det!" Tydligen måste jag ju ha fått det i alla fall eftersom det var bortplockat idag! Hihi! Det ligger fortfarande grejer där de inte ska ligga men det får sambon ta med barnen senare. Roligast är att sonen hade talat om för sin syster som han annars säger att han inte gillar vad jag hade i görningen. Så det är ju ändå kul att se att de skyddar varandra emellanåt ändå. Hehe! Mot mig, den elaka styvmodern!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards