mads

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

God lördagsmorgon på er alla! ;-)

Av Madde - 23 januari 2010 09:38

Sambon har precis gett sig av för att träffa "V75 grabbarna". Jag passade också på att beställa hem nybakat bröd när han ändå är i närheten av bageriet. Det kommer inte bli dumt det. Nu ska jag gå in till min farmor och få mig några koppar nybryggt kaffe medans jag väntar på att det blir frukost är hos oss. Vet ju att det kan ta tid ibland. Tänk att de har mage att klaga på oss tjejer att vi kan snattra! Jag lovar att de är precis likadana när de kommer ihop sig om inte ett strå vassare ändå. Hehe! I alla fall dessa "gubbar". Clas Ohlson butiken brukar få sig ett besök också så... ;-)

Önskar er en riktigt härlig lördag! Kram på er!

 
 
Yvonne

Yvonne

23 januari 2010 12:36

Hej!
Klägg är detsamma som bromsar! Så broms är deras riktiga namn. Renaldo säger också klägg och en del kallar ju dom för blinningar. Jag älskar småkryp, men bromsar är jag vansinnigt rädd för! =)

Ja, det är sorgligt med alla överkörda djur...
Renaldo har fått avliva några som blivit påkörda av andra bilar framför oss. Men han är duktig och gör det snabbt och utan lidande. Själv skulle jag bryta ihop... =(

Jag och syrran råkade köra över en liten fågel när jag körde med en fullastad släpkärra en gång. Den klarade bilen, men slank ner under kärran. Vi blev jätteförfärade och vände hela ekipaget för att se om den möjligtvis hade lyckats undvika att bli påkörd. När vi kom fram så började vi skratta hysteriskt. Den var platt! Det låter jättehemskt när jag säger det, men det såg så himla roligt ut! Den hade inte hunnit känna något och det var såå skönt att veta!
Men vi skrattade nog mest av att vi blev så chockade! Fniss.

Men jag hoppas att jag ALDRIG ska behöva köra på något som inte dör direkt... Och att Renaldo då inte är med i bilen... Usch, jag får ångest bara jag tänker på det...

Jo, en grävling har jag och Michelles pappa kört på en gång också... Det var som att köra på en stor sten och den slog sönder hela underredet på bilen! Den dog också direkt...
Huvudsaken är att dom slipper lida...

Oj, det blev långt det här! =)
Må gott vännen!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

23 januari 2010 13:05

Jag håller med! Det allra viktigaste är att de inte lider men jag vet inte heller om jag hade klarat av att döda ett djur ändå. Blödig som jag är. Usch! Hoppas jag aldrig kommer stå inför det valet. Broms har jag faktiskt också hört men visste inte om det var den eller inte för det ska tydligen finnas ett liknande sådant flygfä fast de finns mer neråt i landet. I vanliga fall heter det ju kärt barn har många namn! Undrar varför det här odjuret har fått så många? För speciellt älskad är den ju inte av varken folk eller fä! Hihi!

Önskar dig en underbar dag!

Så får du hälsa dina nära och kära.

Kram på er! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards