mads

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Lördagsfrukost.

Av Madde - 16 januari 2010 14:10

Kokta ägg och nybakade fullkornsfrallor från bageriet. Mmmm... det var underbart gott! ;-) Det är allt lite mer speciellt med frukosten på helgdagarna. Man vill piffa till det lite extra med sådant som man annars inte äter eller hinner fixa till vardags. Omelett blir det ibland också med överbliven kokt potatis som man steker i små bitar med några korv eller baconbitar i. Det blir mysigare också för att i vanliga fall så brukar jag ju sova när sambon åker till jobbet men på helgerna så blir det frukost ihop. Gott gotti gott gott! Annars så har det inte hänt så mycket mer här än. Vi har tagit det väldigt lugnt och haft det så skönt så. Sambon har i och för sig varit iväg med resten av "gubbarna" och satt ihop en som vanligt "vinnande" V75 omgång. Hehe! Jaja...man ska aldrig säga aldrig. Hihi! Under tiden så har jag sysslat lite med min webshop. Kommer väl greja med den lite till här tills jag tröttnar men jag önskar er alla en underbart härlig dag! Kram på er!

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 januari 2010 16:58

Tack för ditt inlägg hos mig! Ser att du tittar in i bland och det gör mig glad.
Ja, det känns bra att vi snart har en bil igen - och jaaa, försiktigt ska både jag ochg Mannen i Mitt Liv köra, helst när det inte är snorhalt ;)
Era helgfrukostar låter mysiga och goda. Vi brukar festa till det ibland och äta äggröra och knaperstekt bacon. Det smakar också mums - men hela huset luktar grillkiosk en bra stund efteråt, trots bra köksfläkt *fniss*

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards