mads

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Filmen "Flickan från ovan" rekommenderas varmt! ;-)

Av Madde - 15 januari 2010 23:01

Har precis sett en helt underbar film. Flickan från ovan. Originaltitel, "The Lovely Bones".

I stället för att jag ska försöka återge utan att avslöja för mycket så är det bättre ni ser filmtrailern här nedan. Men jag rekommenderar er alla att se den för den var både spännande, ledsam, charmig och väldigt vackert filmad. En film som helt enkelt inte lämnar en oberörd på något känsloplan. Till och med lite humor. Nästan lite tråkigt att den tog slut.

 
 
Artemis

Artemis

16 januari 2010 12:16

Jag måste erkänna jag har faktiskt tröttnat på filmer, tv och allt detta... Jag vill inte "blir berörd" har blivit trött på det på något viss... Känns lite konstigt faktiskt men jag känner så. Tråkigt känns det också för visa filmer är bra men jag orkar ändå inte igenom dem.
Filmerna verkar bli allt mer intensiva och dramatiska precis som det mesta på tvn. Allt för att få en reaktion hos oss för många har blivit så "vana" att man knappast reagerar på något längre.
Ibland visar de någon gammal dokumentär och det känns så låååångsamt. Då undrar jag hur uppspeedat alltning måste vara utan att vi märker något.
Lite tankar från mig...
Önskar dig en underbar dag!
Kram! =)

http://artemisliv.wordpress.com

 
Ingen bild

Madde

16 januari 2010 13:37

Själv kommer jag nog aldrig tröttna på filmer. Det är så härligt att få komma bort från vardagen stundvis. Besöka platser som man annars aldrig skulle ha möjlighet eller råd att besöka. Eller som den fantasyälskare jag är, få vara med om en stunds verklighetsflykt till fantastiska världar av inte dess like med alla dess underbara mystiska sagoväsen. Så nej, jag kommer nog aldrig tröttna på film eller TV. Däremot så finns det ju både bra och dåligt utbud men vad man vill se väljer man ju oftast själv, även om kanske valet inte blir så lyckat varje gång. ;-)

Önskar även dig en underbar dag!

Kramelikram! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

23 januari 2010 16:31

Hihi! Usch! Jag blev rädd bara av trailern! =)
Jag kan knappt se thrillers längre ens.
Har blivit jättekänslig!
Men den verkar jättebra!
Får se om jag vågar se den! Fniss.

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

23 januari 2010 16:54

Trailern ser mycket läskigare ut än vad filmen är. Tycker du ska se den. Jag hade också förväntat mig utav trailern att det skulle vara en riktigt läskig film men den var lagom på alla plan. Riktigt riktigt bra var den. Spännande, tragisk och lite lite humor. Om du är osäker så får du hålla Renaldo i handen och ha katterna i knät. Hihi!

Kram! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards