mads

Alla inlägg under februari 2010

Av Madde - 3 februari 2010 09:52

Fy! Nu struntar jag i alla snöälskare! JAG VILL INTE HA MER SNÖ!

 Thumbs Down 

Tror ni vädrets makter hör mig? Hihi! Morgonen började med att försöka hjälpa sambon som hade kört fast och bara stod och slirade med bilen. Det stod nämligen en bil lite dumt parkerat här utanför så någon plogning hade det inte blivit av på vår gata. Problemet blev ju inte mindre heller då sambon var tvungen att hålla koll på den bilen hela tiden så han inte körde in i den samtidigt som han var tvungen att gasa för att försöka komma iväg.

 Road Rage 

Saken blev ju inte bättre heller då sandlådan som kommunen bistått med i stort sett var tom. Till slut så kom det en granne som bor en bra bit bort och hjälpte till att putta och då kom han loss och kunde köra barnen till skolan och sig själv till jobbet.

 Thank You 

Det roliga var att det stod en liten pickup med två gubbar i och väntade på att komma förbi innan vi fick grannens hjälp men de satt hellre kvar i sin bil en halvtimma än att komma ut och erbjuda sin hjälp. Hoppas innerligt att de själva råkar ut för något liknande och att ingen hjälper dem nästan gång! Då ska jag gladeligen gå förbi och bara le.

  Laughing 1 


Själv fortsatte jag med snöskottningen ett tag till för vår stackars brevbärares skull. Nu har jag däremot ätit en god frukost och sitter inne i värmen och ser ut på eländet. Snöar gör det fortafarande så ställa skyffeln åt sidan för ett tag är bara att glömma!


Hoppas att ni andra haft en bättre och trevligare morgon och så önskar jag er en underbar dag. Kör försiktigt också om ni måste ge er ut på vägarna. Det finns alltid någon som väntar på er!

Kram på er!

 Valentine rain hearts 




Av Madde - 2 februari 2010 18:50

Precis så sa min farmor när hon såg att det snöade här igen. Jag kunde inte annat än att börja skratta för det kom så spontant och ärligt. Jag kan faktiskt snart vara benägen till att hålla med henne. Kanske inte riktigt i ordalag men nära. Det bara öser ner här just nu och jag kan inte påstå att jag ser fram emot att se hur det ser ut i morgon i dagsljuset. Tydligen så ska det komma ännu mer i morgon. Det var en herre som tyckte att man skulle uppskatta årstiderna för man vet aldrig hur många man får. Han såg bara positiva saker med snön. Som att den dämpar diverse störande ljud mm. Hans tankar är bra mycket godare än mina just nu, det kan jag lugnt säga. Jag tyckte det var fint med snön och att det för en gångs skull blev en vit jul men nu tycker jag inte det är roligt längre. Fördelarna med snön väger betydligt mindre än nackdelarna för tillfället enligt mig. Jaja, jag ska väl försöka sluta låta som j-a gnällkärring det lär ju inte snöa mindre för att jag sitter här och klagar. Fast ibland är det väldigt skönt att få göra det emellanåt också. Ungarna får ju kul i alla fall och kan för en gångs skull åka pulka och leka i snön. Önskar att jag kunde se på det som "Gubbfan" som skrev en kommentar till mitt tidigare inlägg. Och nej! Det är inte jag som kallar honom detta utan det gör han själv. Hihi! Bara så ni vet.


Vilket ni har snöoväder eller ej så önskar jag er en trevlig fortsatt kväll!

Kram på er! ;-)

Av Madde - 2 februari 2010 08:54

Till skillnad från många andra så tycker jag det räcker med snö nu. Det är inget roligt längre.

 Snowstorm 

Jag är evigt tacksam att jag inte bor ännu högre upp i landet där de har ännu mera snö. Visst är det kul med en vit vinter för en gångs skull men är det tvunget att gå till överdrift? Fortsätter det så här så lär ju snön ligga kvar tills högsommarvärmen kommer. Nej som sagt! Tycker det räcker med snö nu. Det som redan kommit räcker så bra så. Det var dagens morgongnäll. ;-) Hoppas att ni står ut med mina små miniutbrott som kommer då och då. Hehe!

  Damn Damn 

För övrigt så blir det nog en tvätt och städaredag idag. Lite pyssel hade jag tänkt hinna med också. Tyvärr kan jag inte öppna shopen som jag hade tänkt heller då servern där vi har webutrymmet har stora problem just nu. Fortsätter det så här så får vi byta leverantör av sk. webhotell men jag hoppas att de åtgärdar sitt fel så snart som möjligt.

 Throw Computer 

Just nu så har nämligen alla prisuppgifter försvunnit och det är ju inte så lyckat precis. Det bidde visst lite gnäll till. Hihi! Jaja. Jag önskar er andra en härlig dag och hoppas att den blir så bra som möjligt! Kram på er!

 Monkey Kiss 




Av Madde - 1 februari 2010 16:49

Japp! Dagen började med en god frukost för att jag sedan skulle ut och skotta för brevbäraren. Väl ute så stod jag vid en isvall som den "snälla" ploggubben skyfflat upp. 

 Snowplow  

Det var lönlöst att försöka skotta med den vanliga skyffeln så jag fick gå in och hämta grävspaden i stället.

Kicking Dirt 

Med den spadens spetsiga utförande fick jag då börja hugga loss bitar av vallen för att sedan kunna skyffla undan dem.

 Shoveling Snow 

Jag kan ju lugnt säga att det tog sin tid innan jag var nöjd. Väl inne så började värmen man jobbat upp ute snabbt försvinna och jag började känna mig som en isbit.

 Frozen 

Ni vet sådär när det känns kallare på insidan än utsidan. Svanken gjorde sig påmind också. Kan väl säga att efter skottandet och huggandet så kände jag att jag hade en.

 Pouty 
Så vad gjorde jag då? Jo, jag kröp under täcket för att få upp kroppsvärmen igen och somnade.

 Pillow 

Sov i ca tre timmar, sedan har jag inte gjort något vettigt alls och ändå så började ju dagen så bra. Jaja, jag får ta nya tag imorgon.

 Aerobics 






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards