mads

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Jävla skit från helvetet!

Av Madde - 2 februari 2010 18:50

Precis så sa min farmor när hon såg att det snöade här igen. Jag kunde inte annat än att börja skratta för det kom så spontant och ärligt. Jag kan faktiskt snart vara benägen till att hålla med henne. Kanske inte riktigt i ordalag men nära. Det bara öser ner här just nu och jag kan inte påstå att jag ser fram emot att se hur det ser ut i morgon i dagsljuset. Tydligen så ska det komma ännu mer i morgon. Det var en herre som tyckte att man skulle uppskatta årstiderna för man vet aldrig hur många man får. Han såg bara positiva saker med snön. Som att den dämpar diverse störande ljud mm. Hans tankar är bra mycket godare än mina just nu, det kan jag lugnt säga. Jag tyckte det var fint med snön och att det för en gångs skull blev en vit jul men nu tycker jag inte det är roligt längre. Fördelarna med snön väger betydligt mindre än nackdelarna för tillfället enligt mig. Jaja, jag ska väl försöka sluta låta som j-a gnällkärring det lär ju inte snöa mindre för att jag sitter här och klagar. Fast ibland är det väldigt skönt att få göra det emellanåt också. Ungarna får ju kul i alla fall och kan för en gångs skull åka pulka och leka i snön. Önskar att jag kunde se på det som "Gubbfan" som skrev en kommentar till mitt tidigare inlägg. Och nej! Det är inte jag som kallar honom detta utan det gör han själv. Hihi! Bara så ni vet.


Vilket ni har snöoväder eller ej så önskar jag er en trevlig fortsatt kväll!

Kram på er! ;-)

 
 
Artemis

Artemis

2 februari 2010 21:17

Jag tyckte också att "gubbfans" kommentar var härlig :-) Tänk vad mycket man tar för givet...
Trevlig kväll och kram på dig!

http://artemisliv.wordpress.com

 
Ingen bild

Madde

2 februari 2010 21:46

Javisst var den härlig. Tyvärr så delar jag inte den med honom just nu bara. Antisnökänslan som jag har just nu vill inte ge med sig. ;-)

Önskar även dig en trevlig kväll!

Kram! ;-)

 
margit

margit

3 februari 2010 01:08

Va många roliga, rörliga bilder du lägger in i din blogg!! Söta/fina!!
Kram!

http://margitholm.blogg.seg.se

 
Ingen bild

Madde

3 februari 2010 11:48

Jag svarade Margit på hennes på blogg men kom på att det kanske är fler som vill kunna lägga in roliga smileysar. adressen är www.smileycentral.com
Väl där så följer ni bara det som står, sedan får ni en smikleyikon under sökfältet ungefär. Där klickar man när man vill ha någon smiley i sina inlägg.

Önskar er alla en bra dag! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards