mads

Alla inlägg under februari 2010

Av Madde - 16 februari 2010 19:33

Det här har jag åstadkommit idag.

  

Hade tänkt hinna med att sy en till tröja idag men det får nog bli i morgon istället. Har nämligen ett härligt tyg i svart också och det kommer bli samma typ av tröja. Mönstret har jag tagit från en gammal T-shirt som jag gillade och det har fungerat alldeles utmärkt.  Fast jag gillar mina tröjor lite längre så jag ökade längden betydligt. Som mönsterpapper använde jag en gammal vaxad pappersduk. Ni vet sådan där duk man brukar ha på borden till midsommar som det kan sölas på utan att någon behöver känna sig dum. :-)  Man tager vad man haver! Hihi! Då det fortfarande är vinter så valde jag att göra den stor och gosig uppe vid halsen. Halsens utformning kan man ju ändra efter tycke och smak när man sedan klipper i tyget. Passar gör den också. Hehe!

 Yes 


Jaja, det var alles! Har inte gjort något mer och kommer heller inte göra något mer idag. Eller nja... Se på TV är ju faktiskt också att göra något och det ska jag ju göra men jag önskar er alla en underbar kväll!


Kram på er!

Av Madde - 15 februari 2010 10:09

Igår var det en underbar dag från morgon till kväll. Vi började dagen med en god frukost sedan var det dags för min alla hjärtans dags present. Nämligen en helt underbar helkroppsmassage av min älskade sambo. Det var ljuvligt kan jag säga. 

Ni får tänka er tvärtom när ni tittar på bilden. Hehe!

Massage Therapist 

Under dagen så fixade sambon min bil. Det var en slang som var tvungen att bytas men det gick så snabbt och lätt så. Han är duktig min gubbe! 


Mechanic 


Till middag blev det något så enkelt men väldigt gott som tomat och baconfyllda crepes.

   Ser kanske tråkigt ut men de gör sig faktiskt bäst utan tillbehör.


Väldigt enkla att göra. Vanliga pannkakor. Jag gjorde en sådan här sats och det blev sex stycken stora fina crepes.

 3 Ägg

3 dl Mjölk

2 dl Mjöl


När pannkakaorna väl är gjorda så lägger man upp de på en bakplåt med bakplåtspapper. Lägger på 1-2 matskedar tomatsås chili och 1-2 matskedar tomatsås basilika. Sedan så lägger man på bacon som man stekt. Vi brukar ha ca 5-6 halva skivor på varje. Jag klipper nämligen rakt över baconpaketet innan jag steker dem. Sedan viker man ihop dem och avslutar med färdigriven taco ost ovanpå. In i ugnen tills osten smält och fått en lite mer gyllene färg. Mitten i 175 grader i ca tio minuter brukar vara lagom. Sedan är det bara att äta och njuta. ;-)

Båda jag, sambon och farmor (Ja, hon fick vara med också. Det heter ju ALLA hjärtans dag.) ;-) blev så mätta och belåtna så.


Trots att det var söndag igår och egentligen ingen godisdag så fick vi ju firat lite extra ändå dagen till ära. Så då blev det min fromagesurprise.

I botten är det citronfromage, mitten är det jordgubbsfromage och i sista lagret är det chokladpudding som toppas med spritsad grädde. Tre chokladhjärtan blev det också för det var ju trots allt alla hjärtans dag igår.

  

Mummelimumma var det. Sambon lyckades äta upp hela sin medan jag och farmor kan få synda lite idag med. Ajabaja! ;-) Jaja, jag ska ju till tandläkaren och laga ett hål idag, så något får jag väl belöna mig med sedan när jag kommit hem igen. Hehe!


Hoppas att eran dag var lika underbar som våran.


Nä, nu ska jag ut och kolla på andras bloggar här men jag önskar er alla en trevlig måndag och hoppas att den ger er mycket glädje och lycka!


Kram på er!

 Valentine heart cloud 






Av Madde - 14 februari 2010 17:30

Här kommer en Alla Hjärtans Dag Hälsning till er ALLA!

Klicka bara på länken så kan ni se den.

Bilderna har jag lånat från nätet och musiken är Celine Dions "I Love You".

http://valentin.3w.se/

Tyvärr kan inte alla se den beroende på vad de har för mediaplayer. De som fungerar bäst är Windows Media Player version 10 eller högre. ;-)

Hoppas att eran dag har varit bra hitills och att den fortsätter på samma sätt!

 Valentine-53.gif image by hi5gratis

Kram på er! ;-)

 Valentine kiss 








Av Madde - 13 februari 2010 18:16

Vi har precis kommit in efter att ha skottat bort snön från farmors tak så nu kan jag känna mig lugn. Sambon gjorde ju förstås det mesta men lite hjälp av mig fick han i alla fall. Det roliga är att han är höjdrädd men inte jag. Däremot så tycker inte jag om att gå på stegen. Ni får använda fantasin när ni tittar på de små gubbarna då jag inte hittade några som gick på stegar. Hihi!

 Rock_climber 

Speciellt när man ska gå av den upptill och sedan på den igen för att ta sig ner. Det tycker jag är läskigt men som ni förstår så gick det bra att ta sig ner även denna gången. Hehe! 

 Rock_climber 2 


Nu hoppas jag innerligt att vi inte får någon mer snö. Det som finns, räcker och blir över ett bra tag framöver. Vill ju att våren ska ha en chans att få komma till oss i år igen. ;-)

 Gardening 


Nä, nu ska vi slänga oss framför TV-n och äta lördagsgodis. Det är ju tillåtet idag. Vi har nämligen varit så duktiga, jag och sambon så vi har slutat med att äta sötsaker och andra onyttigheter på vardagarna. Jag har varit duktig i tre veckor medan sambon i två och jag är riktigt stolt över oss båda två.

 Bravo! 


En riktigt trevlig och mysig lördagskväll önskar jag er alla! Kram på er!

 Valentine heart plant 





Av Madde - 13 februari 2010 08:30

Satt precis och spelade spel och vips så fick jag ett meddelande från min mail att jag hade fått ett nytt mail från bloggplatsen i min inkorg. Det var en ny kommentar från min underbara vän Yvonne och jag blev så glad så. ;-) Kul att man kan hänga med lite fortare på så sätt om man är online vill säga. Teknikens under är inte förbi än. I alla fall inte för mig. Hihi! För övrigt så önskar jag er alla en underbar lördag och hoppas att den inbringar mycket glädje och lycka! Kram på er! För nu måste jag tillbaka och spela Twist Me Silly lite till. Hehe! 

Av Madde - 12 februari 2010 18:38

Jag hittade allt lite tavlor som jag kunde hänga upp på källargångens väggar.

Vad sägs om den här stiliga hannen. Djurens konung!

  


Eller de här spegeltavlorna som jag haft sedan jag var tonåring tror jag. Herregud vad tiden springer iväg. Hehe! Jag tycker fortfarande att de är vackra.

       


Några minitavlor av Lasse Åberg fick plats på den minsta väggbiten.

     


Tjusiga vargar fick vara med på ett hörne också. Jag fick ta bilden utan blixt då de är metallfoliebilder som blev väldigt ljusa med blixt. Det blev inget bra alls. Här syns de ju i alla fall lite grann.

     


På avstånd ser det ut så här.

    

Jag får ge mig ut på jakt efter tygblommor till väggkrukorna. För det hade jag inga hemma som passade in.


Jag hann faktiskt med att baka vaniljbullar också.

  


Så idag har jag fått gjort en hel del. Är riktigt nöjd själv, så nu ska jag lata mig resten av kvällen.


Önskar er andra en härlig och mysig fredagskväll. ;-)

Av Madde - 12 februari 2010 08:07

Jag började igår med att sätta upp bården i källargången som legat och väntat och väntat på att få komma upp på väggen. Tänkte jag skulle fortsätta med den gången idag. Göra den lite trevligare med lite tavlor och blommor.

 Handyman 

Japp! Får kolla vad jag har i mina gömmor som passar in där nere. Bullbak står på dagens att göra lista också. Får se vad lusten säger när det väl blir dags. Allra först så blir det bränsle till kroppen. En riktigt god frukost så jag orkar greja och dona här idag.

 Sipping Tea   Body Builder 

Er andra önskar jag en härlig och ljuvlig fredag! Kram på er!

Two Red Hearts

Av Madde - 11 februari 2010 09:18

Ja, nu är det dags att skärpa till sig.

Kanske inte riktigt lika hårt som på bilden. Får nog andningssvårigheter då!  

Faint Jag utan luft! Hihi!


Så på chemat idag står det städning och tvätt. Ska också sätta upp en bård nere i källargången. Den har saknats länge nog nu och det har sett så trist ut när det inte riktigt har varit färdigt. Vet ju att när man väl har kommit igång så går det ju ofta av bara farten. Först ska jag ta fram bra musik så jag har något att jobba till. Tycker alltid det går lättare med musik. Det kan vara allt från klassisk musik som Vivaldi eller Grieg till 80-90 tals låtarna som man dansade till ute på krogen förr. Ja, här ska minsann dansas ordning och reda idag. Tur att ingen ser mig! Hehe!

 Laundry Aerobics  Vacuuming Ballerina   Dusting 


Önskar er alla en härlig och ljuvlig dag! Kram på er!

 Big Hug 





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards