mads

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Madde - 19 februari 2010 09:22

Inget kul alls med all denna snö. Det är nästan så man kan undra om den snön som uteblivit alla andra vintrar kommer nu på en och samma gång. Själv kan jag inte minnas när det var så här mycket snö sist.

 Snowstorm 

De som vet säger att det var för lite mer än trettio år sedan. Ja, kanske. När jag gick på dagis var det nog mycket snö. Fast å andra sidan då var man ju inte så stor så då tyckte man att det hade kommit MASSOR med snö om det så bara var lite grann. Då tindrande ögonen och man blev uppspelt för då visste man att man kunde åka pulka eller om det var kramsnö, göra snögubbor och snölyktor.

  Snow Day Snowball Fight 

Idag tindrar inte mina ögon kan jag säga. Snarare så blixtrar dem då jag vet vad snön innebär. Skotta, skotta och åter skotta.

 Shoveling Snow  Electric 

Olyckor på vägarna för att folk inte kan köra efter det väglaget som råder. Onödiga olyckor! Svårt att ta sig fram även som gångare och tänk på alla de stackarna som sitter i rullstol eller äldre som måste ha rullator för att ta sig fram. Det är nog ganska lönlöst för de sistnämnda att ens fundera på att ta sig ut. Så nej! Jag ser ingen tjusning med snön längre, nu vill jag bara att den ska försvinna och att våren ska komma. Våren med sitt härliga ljus och fågelkvitter. Knoppar som spricker upp till fröjdefulla färger.

 Gardening  Smiley Hedge 

Det önskar jag nu!


Vilket fall som helst så önskar jag er alla en ljuvlig fredag!

Själv blir det städning och annat småpyssel här idag.


Kram på er!
 Blinking Heart 2 





Av Madde - 19 februari 2010 00:01

Ja, idag har jag testat att sy en infattning till en glassten. För att vara första gången så är jag faktiskt riktigt nöjd och belåten med resultatet.

     

Kul som bara bara den var det. Att det sedan tog tid gjorde inget. Alla är vi barn i början. Annars så har det inte hänt så mycket mer här idag/igår, klockan har ju trots allt gått över tolvstrecket. ;-)

Ska faktiskt krypa till kojs nu så jag önskar er alla andra en riktigt God Natt!

Kram på er! ;-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards