mads

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Madde - 22 februari 2010 12:26

Enligt vår lokaltidning så har vi fått ett nytt snörekord här i Uddevalla. 82 cm mäter det tydligen nu och det gamla rekordet var 67 cm år 1966.

 Buried In Snow 

Är jag då glad för detta rekord? Nej! Inte ett dugg! Se! Nu var jag där igen! Denna snöklagan! Hehe! Jaja... Har jag då varit ute och skottat? Näpp! Däremot så har jag bakat två stycken sockerkakor och precis ätit lunch och nu ska jag gå in till min farmor och få mig en kopp kaffe.

 Sipping Tea 

Ha det så gott så länge!





Av Madde - 22 februari 2010 09:17

Idag har jag egentligen ingen lust att göra något alls men borde ge mig ut och skotta. Är så himla trött på den här snön nu så jag vet snart inte vad jag gör.

 Kicking Dirt 

Sambon var uppe på vårt stora tak igår och skottade. På vissa ställen var det en meter högt med snö. Tydligen om jag inte har helt fel så räknar man med att tio centimeter högt med snö per kvadratmeter väger 100 kg. Vi hade enligt sambon, mest sjuttio centimeter på sina ställen så då skulle det ju bli 700 kg tryck per kvadratmeter. Man behöver ju inte vara ett geni för att då förstå hur många tons tryck det då ligger på taket.

 Construction Barrier 

 Ena sidan blev han klar med i går stackaren och när han kom ner efter ett antal timmar såg han ut som en vandrande ispinne. Jag är grymt imponerad av honom då han lider av höjdskräck men som han kaxigt sa igår. -Nu tycker jag inte att det är någon höjd alls. Hihi! Det är min goa gubbe det! Han hade också för säkerhets skull en lina runt magen som han hade bundit fast i skorstenen.

 You Are The Man 

Nu har vi ju en rejäl lutning på taket och takreglarna sitter tätt men man ska aldrig säga aldrig. De har ju också varnat för mer snö så... Ju mer snö som försvinner desto tryggare känns det. Usch! Jag bara gnyr och gnyr över den här snön så det är väl inte så svårt att förstå att jag inte tycker om den men tyvärr är det ju bara att försöka acceptera läget, vilket jag har svårt för. Jag kan ju inte direkt påstå att om jag tar mig för att gå ut och skotta att gör det med glädje. Snarare tvärtom!

 Thumbs Down 

Jag hoppas bara att ni har överseende med mitt gnällande och inte tycker att jag är allt för tjatig. 

 Thinking 
Så nej, jag har inte bestämt mig för vad jag ska hitta på än men jag önskar er alla en underbar dag och hoppas att ni inte har blivit insnöade.


Kram på er!

 Love You A Ton 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards