mads

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Madde - 23 februari 2010 22:08

Nä, idag har det inte riktigt varit min dag inte. När jag satt och gjorde det här halsbandet så råkade jag dra med mig ena änden när sista raden precis var färdig ut över bordskanten. Då jag inte hade knytit den med de andra så hade jag pärlor på hela golvet så det var bara att gå ner på alla fyra och leta pärlor för att sedan trä om det igen. Till slut blev det i alla fall klart.

  



När jag sedan gjorde detta så hade jag råkat få med en liten pärla för mycket vilket jag upptäckte när jag drog tråd nummer två igenom. Brukar göra det för att de ska bli starkare och tåla mer. Så då var det bara att ta upp och göra om ungefär hälften. 

Men det ordnade sig ju också till slut, det var så fruktansvärt retligt bara. Jag svor gott kan jag säga.

  


Det sista gick faktiskt att genomföra utan några som helst incidenter. Felet här ligger i att jag får inte den rätta färgen på bilden. Pärlorna är läckert lila men ser mer blå ut. Vet inte vad jag gör för fel men något är det.

  


Har heller inte bestämt mig för vilket sambons chef ska få. Jag får nog rådfråga honom. Det enda jag vet är att hon gillar starka färger men han ser henne ju varje dag så...


Ja, det var min dag det. Hoppas att ni haft lite mer tur med er än vad jag haft denna dag. Fast jag är ändå imponerad av mig själv. För hade det här hänt för ett antal år sedan så hade jag slängt iväg det och inte fortsatt mer den dagen för då hade jag nästan inget tålamod över huvud taget.

 Computer Smash 

Så min stubin den har tydligen växt på längden genom åren. Hehe!


Nu på kvällen så har det bara varit lugnt och skönt framför TV-n. Navy CIS och NCIS Los Angeles som vi följer varje vecka. Det får vi bara inte missa. Nu börjar jag däremot bli en aning trött, så jag avslutar dagens bloggande med att önska er alla en Riktigt God Natt!


Kram på er!

 Hammock 1 





Av Madde - 23 februari 2010 09:01

Ja, idag blir det nog smycketillverkning för hela slanten. Tänkte faktiskt först och främst göra ett halsband till sambons chef som tack för att jag får låna kameran. Det lär dröja innan en annan kan lägga pengar på en sådan så då vill jag visa min uppskattning på det sättet jag kan.

 Valentine present 

Sedan har jag hittat massor av olika tekniker och pärlmönster ute på nätet som jag tänkte testa. Det är det som är det roliga. Inget smycke behöver bli det andra likt. Underbart! Så som sagt, detta kommer jag pyssla med idag men jag önskar er andra en underbar och härlig dag så länge!

Kram på er! 
 Valentine balloons 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards