mads

Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Madde - 25 februari 2010 10:17

Blev lite nyfiken på reklamen från Halens här brevid. Gick in och tittade på utbudet för stora storlekar. Vad möter jag där då? Jo det här.

ToppTopp  Cardigan


Smala modeller som gör reklam för stora storlekar! Hur sjutton ska en annan med betydligt rundare former kunna relatera till de här? Fast det är klart, enligt alla som strävar efter att väga mellan 35-45 kg, så anser säkert de att dessa modeller är mulliga. Ja, det är sant! Jag hamnade av nyfikenhet inne på en blogg där omröstningen bestod av "Hur mycket skulle du vilja väga"? Där hade faktiskt de flesta svarat just mellan 35-45 kg! Bloggens innehavare talade sig också varm om pulverdieter och att det var bara de första dagarna man kunde känna sig svimfärdig sedan går det över!! Inte behöver man äta de påsarna som de rekommenderar per dag heller. Drick mycket vatten bara så dämpas hungerkänslorna! De strävar alltså inte efter att må bra i sig själva de strävar efter strecken på vågen! Jag brukar säga att folk får göra som de vill och att jag har ingen som helst rätt att lägga mig i andras liv och leverne. Men jag blir faktiskt mörkrädd när jag läser sådant i en blogg skriven av en fjortonåring som inte växt färdigt än. På bilden var det en jättesöt och smal tjej men texten under löd: Jag vet att jag är tjock och ful men jag går ner ett-tre kilo i veckan så jag är snart i mål. Vilket mål strävar hon då efter tro? Döden eller? Fast matas de med sådana här bilder varje dag att tjejer som enligt mig ser ut att komma i storlekar som 36-38 gör reklam för storlekar upp till 50 så kanske vissa blir så hjärntvättade och vet inte till slut vad de ska tro.

 Scrawny 5 


Och till alla som nu tror att jag skriver detta för att jag är tjock och avundsjuk så vill jag bara säga: Tjock ja! Avundsjuk nej! Är faktiskt riktigt nöjd med mitt liv. Att jag sedan skulle må ännu bättre av att gå ner i vikt det vet jag men det sker i så fall på mina villkor och INGEN annans! Absolut inte på något overkligt ideal som några modeskapare har skapat för att spara in pengar på tygåtgången.;-)  Fast visst hade det varit underbart att kunna äta vad som helst utan att lägga på sig! Hehe!
 Fat Woman 5 

Nej, jag skulle nog gå ner såpass mycket så jag var nöjd, sedan vad vågen stannar på är ganska orelevant!


För övrigt så önskar jag er alla en underbar dag! Kram på er!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards