mads

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Så här blev det.

Av Madde - 12 februari 2010 18:38

Jag hittade allt lite tavlor som jag kunde hänga upp på källargångens väggar.

Vad sägs om den här stiliga hannen. Djurens konung!

  


Eller de här spegeltavlorna som jag haft sedan jag var tonåring tror jag. Herregud vad tiden springer iväg. Hehe! Jag tycker fortfarande att de är vackra.

       


Några minitavlor av Lasse Åberg fick plats på den minsta väggbiten.

     


Tjusiga vargar fick vara med på ett hörne också. Jag fick ta bilden utan blixt då de är metallfoliebilder som blev väldigt ljusa med blixt. Det blev inget bra alls. Här syns de ju i alla fall lite grann.

     


På avstånd ser det ut så här.

    

Jag får ge mig ut på jakt efter tygblommor till väggkrukorna. För det hade jag inga hemma som passade in.


Jag hann faktiskt med att baka vaniljbullar också.

  


Så idag har jag fått gjort en hel del. Är riktigt nöjd själv, så nu ska jag lata mig resten av kvällen.


Önskar er andra en härlig och mysig fredagskväll. ;-)

 
 
Yvonne

Yvonne

13 februari 2010 08:25

Va fint det blev! Ser lite mer ombonat ut med tavlor, på något vis!
Såna spegeltavlor vet jag att det fanns gott om på 80-talet!
Jag hade någon spegeltavla med Elvis. Och med absolut Vodka! Fniss.

Å, bullar... Jag vill också ha ju! =)

Önskar er en underbar helg!
Varm kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

13 februari 2010 08:43

Ja, jag tyckte också det blev mysigare och trevligare. Vi tänkte skoja till det ännu mer senare med att sätta siffror på dörrarna så det ser ut som en hotellgång. Hihi! En "Var god stör ej!" skylt på ett utav dörrhandtagen bland annat.
Det blir ju som sagt inte roligare än vad man gör det till. ;-)

Bullar ja. Det är gott. Speciellt de med vaniljsocker i de är riktigt mummsiga. Jag och sambon har nämligen börjat med att bara äta onyttigheter på lördagar. Så idag är det tillåtet. Hehe!

Önskar er en riktigt underbar och härlig lördag!

Kram på er! ;-)

 
Artemis

Artemis

13 februari 2010 12:08

mmmm... bullar... =) (dreglar...)
spännande tavlor också!
Minns inte om jag önskat dig trevlig helg men det skadar inte att göra det en gång till ;-)
Trevlig helg Madde!
Kram :)

http://artemisliv.wordpress.com

 
Ingen bild

Madde

13 februari 2010 15:57

Önskar även dig en underbar och trevlig helg! Tror nog jag går in och gör det även på din blogg. Blir lite mer personligt då. Fast jag måste ju skriva det här också så att inte andra tror att jag stuntar i att svara. För det gör jag ju inte. :-D

Kram på dig! ;-)

 
ingela-typ

ingela-typ

13 februari 2010 21:52

vilken tjusig källar gång :)jo men det ser mer ut som en spännande hotelrums gång och skulle passa med siffror,jättekul ide´.Härliga tavlor oxå... du har lyckats igen ;) kram på dej.Mums med hembakade bullar.

http://imagaia.bloggagratis

 
Ingen bild

Madde

13 februari 2010 21:58

En får buga och tacka! Fast det är klart. Jag kanske ska niga i stället? Näpp! Jag bugar och tackar! Det tycker jag låter bäst! Hihi! Bullarna är faktiskt jättegoda men jag måste ju säga att din banan lät ännu godare. Måste testa att göra sådana någon gång till mig och sambon. Lät väldigt exotiskt och gott.

Önskar dig en myspysig kväll och en riktigt God Natt!

Kram på dig min goe vän och dröm nu söta drömmar! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards