mads

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

En underbar lördag med många loppisfynd!

Av Madde - 28 mars 2010 12:00

Ja, lördagen var riktigt underbar. Vi började vår loppisrunda här hemma. Där hittade vi det här:


En golvlampa som sambons dotter ska ha i sitt rum.

  


Två stycken sådan här jättefina stora krukor som kommer göra sig bra ute i trädgården här senare frampå.

  


Ett sött duvpar tillverkade i något slags tungt stenmaterial så de kommer också få vara ute trädgården. De små korgarna hittade jag på ett ställe i Stenungsundstrakterna. Tänkte jag skulle kunna ha dem framme på bordet, vid dukningar bland annat.

  


På stället i närheten av Stenungsund så hade de 50% på allt. Ni kan ju tänka er vad mycket mer man hittade helt plötsligt då! Hihi!

Bland annat en väst till sambon.

   


Och en kavaj till den.

   


En kavajaktig blus till mig.

 


En citruspress, porslinskorg, en vas och påskliljor i tyg.

  


Vasen fastnade jag för då det var ett sådant vackert motiv. Vasen och korgen  hittade jag föresten på första stället här hemma. Rätt ska vara rätt. ;-)

  


Prydnadssaker och böcker. Underbara servettringar i form av söta flodhästar. Kunde bara inte motstå dem.

   


Ett par härligt påskgula trätofflor som någon duktig har målat vackra blommor på.

   


En ljuslykta i form av en mysig öppen spis och ett litet gulligt bokstöd.   

   


Två stycken mindre handväskor hittade jag också. Vad jag inte såg förrän jag kom hem var att den svarta var en Disneyväska med mussepigg utskuren i spännet.  Lite kul så. ;-)

  


Efter våran köporgie så åkte vi och hälsade på våra goa vänner som bor där i närheten. Vi bjöds på en underbart god pastasallad med massor av gottigott i. Kaffe och hembakt kaka blev det lite senare också. Mumsigt värre! ;-)

Riktigt kul var det och det bästa av allt är ju att vi syns igen nästa lördag. 


Vi såg också en vad vi först trodde kunde vara en Rosenfink men nu har jag kollat i fågelböcker och tycker nog det var mer likt en Gråsiska då Rosenfinken är mer helröd över hela huvudet.

Carduelis flammea CT6.jpg (Gråsiska. Bilden är lånad från Wikipedia.)


Har aldrig sett en sådan förut. Påminde lite om en bofink fast den hade en röd fläck uppe på huvudet. De har även steglitser där vilket hade varit himla kul att se för sådana har jag inte heller sett i våra hemtrakter men de höll sig undan. Nästa lördag kanske...


Väl hemma senare var både jag och sambon trötta så då blev det inget bloggande utan det blev sängen och TV-n i stället. Somnade nog ganska omgående då jag vet att han killade mig sådär gott på ryggen. Vi hade precis sett Freaky Friday och hade slagit över för att hamna ungefär i mitten av handlingen på En natt på muséet. Sedan minns jag inte så mycket mer... Fniss!

 Sleeping 


Jaja, idag är en ny dag men jag tror nog det blir väldans lugnt här idag. Blir nog några filmer och lite myspys alltså inget ansträngande över huvud taget. Hehe


Önskar även er en underbar och mysig söndag!


Kram på er!

 Easter Basket 






 
 
Ingen bild

Carina

28 mars 2010 16:58

Tackar för igår, mycket trevligt som vanligt! Många fynd ni gjorde. Alltid lika skoj när man hittar något riktigt bra. Håller med om att det nog var en Gråsiska. Tja, då har man sett en sådan med då.
Ha det gött!

 
Ingen bild

Madde

28 mars 2010 18:16

Tack själva! Vi hade också jätte trevligt och salladen var underbart god! ;-)

Ska bli kul att ses på lördag igen. :D

Önskar er en underbar och ljuvlig söndagskväll!

Kram på er! ;-)

 
ingela-typ

ingela-typ

28 mars 2010 18:43

O, här har det fyndats må jag säja...gillade vasen bäst :) va snygg byrån du gjort om blev..den e så lyxig.Ha det gott min söta vän :)i söndagskvällen ;)

http://bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

28 mars 2010 21:11

Ja, jag är riktigt nöjd med alla fynden själv så igår var det en riktigt lyckad loppisrunda.

Tack än en gång för komplimangen om byrån. Det är så kul att även andra tycker om mina små projekt.

Önskar dig en riktigt Goder Natter!

Kraaaam på dig min goe Ingela! ;-)

 
Yvonne

Yvonne

29 mars 2010 08:23

Tänkte också på den fina byrån direkt när jag såg bilden! Den är verkligen jättesnygg!
Och massor av fina fynd ni gjorde då! Det är såå himla kul att gå på loppis, men i år ska vi sälja istället. Det blir nog några bord och några bakluckeloppisar, för att bli av med massa saker vi inte behöver!

Önskar er en härlig dag!
kramelikram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde

29 mars 2010 14:20

Det var väldans! Jag måste ha lyckats riktigt ordentligt med byrån då det är så många som tycker den är fin. Det är jättekul och jag blir så glad för alla komplimanger. :D
Tack än gång söta Yvonne! ;-)

Vi har också funderat på att börja sälja av lite av alla prylar vi har i lådor och i garderober som aldrig används. Kan vara riktigt befriande att rensa ur lite här och där och behövligt är det. Om inte annat så får man ju plats för de nya fynden istället. Fniss!

Önskar även dig/er en underbar och härlig måndag!

Kramiz! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Och klockan är...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards