mads

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Madde - 14 mars 2010 19:16

Ja, det blev en tur ut i alla fall. Fick nämligen syn på en annons i vårt lokala annonstorg på nätet. En jättefin spis för bara 200 kr. Det passar jättebra då en av de små plattorna på vår gamla har spruckit. Priset gjorde ju inte det hela sämre heller. Hehe! De höll nämligen på att riva hela sitt kök för att göra helt nytt och ville bli av med spisen så fort som möjligt därför det låga priset. Vilket jag och sambon var jätteglada för. Nu blir det däremot lugnt resten av kvällen. Hihi!

Här har ni underverket.

   

Jag lånade deras bild då vi är osäkra på elanslutningen så vi får kolla detta först om vi behöver anlita en elektriker eller ej först. Så spisen får sova i bilen i natt.

;-)

Av Madde - 14 mars 2010 16:05

I dag har jag bara tagit det lugnt. Sambon däremot har varit ute och handlat en sväng. Medan han var ute så fixade jag till middagen. Flygande Jakob blev det i dag och riktigt god blev den också tillsammans med jasminris.

 


Ifall det är några fler som blir sugna på den här lättlagade rätten så kommer receptet här:


Ingredienser:

  • 1 kg kycklingfiléer (jag använde mig av en st färdiggrillad kyckling).
  • 140 g bacon (1pkt)
  • 3 st bananer
  • 2 dl chilisås
  • 5 dl vispgrädde
  • 1,5 dl jordnötter

Gör så här:

Strimla kycklingfilé och bacon. Hetta upp en stekpanna och stek kyckling- och baconbitarna på medelstark värme tills filén fått fin färg. Gör detta i 2-3 omgångar så att det blir lagom mycket i stekpannan. Lägg över kyckling- och baconbitarna i en hyfsat stor ugnsform.  

Skiva bananerna och fördela över kyckling- och baconbitarna.


Vispa grädden och blanda med chilisås. Häll över och bred ut. Strö över jordnötter.


Gratinera i mitten av ugnen 225 grader i 15-20 minuter.


Servera med kokt ris och sallad. För de som vill går det även bra att krydda med lite curry.


Ja, det här är vad jag åstadkommit idag. Inte speciellt mycket men alltid något. Hihi! Kvällen kommer fortsätta på samma slöa vis. Några filmer och bara myspys men jag önskar er alla en underbar och mysig söndagskväll! Kram på er! ;-)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards