mads

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Madde - 21 mars 2010 21:23

Hittade en "ny" ( i alla fall för mig) sajt där det finns bilder på lite olika sätt att lösa olika slags problem. Vissa är jättesmarta medan andra kanske inte riktigt är så genomtänkta vad det gäller säkerhet mm. Kul att titta på är det i alla fall.


Här har ni först några av de smartare och bättre idéerna. ;-)


Det här tyckte jag var hur smart som helst om man vill bevara träd fast de ändå står i vägen.

Epic Kludge Photo


Här går inget till spillo inte.

Till och med smulor mättar vissa munnar. Fniss!

 Epic Kludge Photo


Med en sådan här så kan inte barnen skylla på att det regnar, för att få vara inomhus i alla fall. Hehe!


Här följer då några av de betydligt sämre idéerna. Jag kan ju inte påstå att jag frivilligt hade gett mig in för att tanka bilen här inte.

Epic Kludge Photo


Hade inte heller vare sig gått eller åkt genom detta område. Jag håller allt livet kärare än så.


Vill ni se mer tokigheter så finns de på http://thereifixedit.com


Och med detta så önskar jag er alla en riktigt God och framförallt Trygg Natt!


Kram på er!

 Pillow 






Av Madde - 21 mars 2010 09:39

Då har jag börjat dagen som vanligt med utfodring av utomhusfåglarna. Tänk på att det är många flyttfåglar som kommer nu och med all denna snö som ligger kvar på vissa platser så får de svårt att hitta mat. De behöver all hjälp de kan få. Vi har t ex fått hit ringduveparet som återkommer varje år och koltrasthonorna har kommit hit nu också. Lite lustigt att det bara är honorna som flyttar medan gubbarna stannar kvar här och fryser. Fniss! I alla fall här hos oss, vet inte hur det är för övrigt.


När jag letade på nätet efter deras härliga tongångar som börjas höras i våra skogar och trädgårdar så hittade jag det här. En koltrast som snappat upp lite andra ljud. ;-)


Själv föredrar jag det här lätet som för mig alltid kommer att betyda vår. Det är så härligt att sitta ute och lyssna på koltrastens sång, speciellt på kvällarna när trafiken har lugnat sig och det nästan för övrigt är tyst ute.


Jag hittade mer härligheter när jag sökte efter koltrastljud. Ta det här ljuvliga collaget av färgprakt och massor av olika ljud som vi även snart kommer att ha här också. Lyssna se och njut! ;-)



Och avslutningsvis ett videoklipp med en underbart avslappnande låt och rörliga härliga vårbilder. 


Önskar er alla en härlig och ljuvlig söndag! Kram på er!

 Blow Kiss 







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards