mads

Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Madde - 29 mars 2010 15:31

I dag har jag påskpyntat både ute och inne. Blev så inspirerad när vi var hos våra vänner där "frun" (Nu stryper hon väl mig. Hihi!) hade gjort det så fint ute. Så jag tog med mig farmor upp till Blomsterlandet och inhandlade lite blommor och lite annat som passar nu till påsk.


Så här blev det vid entrén. Tyvärr så hade snön som rasat från taket bucklat till vissa kanter på krukorna vilket jag upptäckte när jag tog bort granriset. Jaja, jag får köpa kanthängväxter till sommaren som får kamouflera det. ;-) Nu syns ju planteringen lite dåligt från så långt håll men det är precis samma som på nästa bild.

 


Penseer, påskliljor och en liten söt påskfjäder. Enkelt men ändå ganska effektfullt. Nu är det "bara" vårstädningen av gamla löv och pinnar  kvar. ;-)

 


Snödroppar som välkomnar våren har vi lite varstans i trädgården nu också.

  


Inomhus blev det så här.

    


Det bästa av allt är att vi har en alldeles egen liten påskbrasa också. Hihi!

 


Japp, det var det jag har gjort idag. Nu ska jag roa mig med lite dammsugning också så det är bara till att sätta igång musiken och försöka hålla takten. Hehe!


Önskar er alla en underbar och härlig fortsättning på denna måndag!

Kram på er! 

 Easter Bunny 


   






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards