mads

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Madde - 16 mars 2010 16:16

Nu har jag trätt om halsbandet tre gånger och nu sista omgången så blev jag nöjd. Faktiskt så gillar jag det så mycket så jag kommer behålla det själv. ;-) Det är turkosstenar och likadana snäckskalsdroppar som jag använde igår och en och annan Swarovskikristall. Avslutade med en liten silverknorr på droppen längst ner.

  

Jag gjorde ett par passande örhängen till också.

   


Så det blev tredje gången gillt. ;-) Ibland krånglar jag nog till det mer än nödvändigt men jag vill ju så gärna testa andra varianter hela tiden. Ibland går det som jag vill och ibland inte. Hehe!

För övrigt har det varit en helt underbar dag med sol och plusgrader.

 Tanny 

Hoppas att ni haft det lika skönt och härligt. Önskar er i alla fall en underbar och mysig kväll!


Kram på er! 

 Sunny 






Av Madde - 16 mars 2010 09:59

Ja i alla fall till de större fåglarna utomhus. ;-) Gick nämligen igenom kylskåpet och hittade både det ena och andra som hade gått ut eller var gränsfall. Så istället för att slänga det så vet jag att de hungriga stackarna ute uppskattar det och framför allt så tål deras magar mer än vad våra gör. Idag blir nog skatorna, kråkorna, kajorna och koltrastarna mätta och belåtna.

Deras morgonpyttipanna bestod av ljust och mörkt bröd, bacon, stekt skinksnitzel och några stackars kvarglömda stekta köttbullar. Det är väl en lyxfrukost om något för dem. Hihi!

  

Småfåglarna har som vanligt fått en krossad talgboll i skålen vid köksfönstret. Det är så underbart att kunna se dem så nära, plus att när maten tar slut, ja då knackar vissa av dem med näbben mot fönstret för att göra en uppmärksam på detta. Alltid lika roligt varje gång. ;-) Rödhaken har fått en kompis också, så nu är de två. Jag bjuder på mat och de bjuder igen med ljuvlig fågelsång. Bättre kan det inte bli. ;-)


För övrigt så blir det nog en pysseldag idag. Ska väl kolla halsbandet jag påbörjade igår och ja, det kommer att tas upp och göras om men det visste jag ju nästan redan. Hehe! Är lite sugen på att måla också så jag får se vad dagen tar med mig på för roligheter men jag önskar även er andra en underbar och härlig dag!

Kram på er!

 Heart Glasses 






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards